er hangt een klein bordje boven de buitendeur met CVZ erop. Wie wat waar waarom wanneer?

ik zou niet weten wat het inhoud. CVZ is een zorgverzekeraar duss... wat heeft dat er mee te maken? En waarom hangt er een piep klein bordje boven de buiten deur van een huur etage woning?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

College Voor Zorgverzekeringen.

Voor het complete verhaal verwijs ik je naar onderstaande bron bij gebrek aan leestekens.

Doelgroep Bewoners, zorgverleners en eigenaren van ADL-clusters.

Inhoud verstrekking Het CVZ verleent subsidie in de kosten ten behoeve van:
•voorzieningen die aangebracht moeten worden tijdens de bouw van nieuwe ADL-clusters om deze standaard aangepast te maken conform vaste richtlijnen in het Programma van Eisen (PvE) en besteksbepalingen voor ADL-clusterprojecten
•de ADL-assistentie die in de clusters wordt verleend. Deze subsidie wordt hier niet verder behandeld aangezien het geen hulpmiddelen betreft. Toekenning via CIZ
•de kosten van onderhoud, reparatie en vervanging van de standaard inrichtingselementen, het alarm/intercomsysteem en de extra voorzieningen (zoals plafondlift, hoog/laag bad, sanitair, deurmotoren, toilet met spoel/föhninstallatie)
•de kosten van nastellingen. De nastellingskosten hebben betrekking op wijzigingen, extra aanpassingen, inrichting en speciale voorzieningen bij toewijzing van een woning aan een nieuwe bewoner of verergering van de handicap van een bestaande bewoner. Het gaat hierbij om een limitatieve lijst waarop o.a. voorkomen de kosten betrekking hebbende op het aanpassen van de keuken, wastafel, douche, sanitair, toilet, deurbedieningen, bediening van alarmintercom en extra voorzieningen (zoals plafondlift, hoog/laag bad, sanitair, deurmotoren, toilet met spoel/föhninstallatie). De regeling dekt niet de aanspraken die iedere gehandicapte heeft op grond van de algemene sociale verzekeringen (zoals bv. de Regeling Hulpmiddelen en de WVG).

Verstrekkingsvorm De gesubsidieerde voorzieningen worden eigendom van een woningbouwcorporatie die het ADL-cluster beheert

Eigen bijdrage Er wordt tot op heden geen afzonderlijke eigen bijdrage gevraagd aan de bewoners voor het wonen in de ADL-woning en de geleverde ADL-assistentie.

Criteria Bewoners moeten voldoen aan een van de volgende criteria:
•aangewezen op ADL-assistentie tussen 5 en 30 uur per week en voldoende in staat is om zelfstandig te wonen en te leven en als zodanig bij het CvZ is geregistreerd
•tijdens het verblijf meer dan 30 uur per week is aangewezen op ADL-assistentie en overigens voldoende sociaal zelfredzaam is.
Bewoners kunnen vervolgens gebruik maken van de voorzieningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

centrum voor zelfbezinning kom ik tijdens het googlen ook tegen...........