17 jaar uit huis en nu?

Hallo,

ik ben 17 jaar en ben uit huis gegaan. De situatie thuis was niet meer uit te houden ivm psychische stoornis van een van mijn ouders. Mijn zussen waren al op kamers en we kwamen op de beslissing om een huis te huren. Ik wist dat hier veel kosten aan verbonden zouden zijn maar het is zodanig veel dat ik niet rond kom.. Ik krijg 300 euro per kwartaal aan kinderbijslag mijn ouders kunnen mij financieel niet steunen omdat ze zelf erg krap zitten. Ik heb een bijbaantje waar ik ong. 120 verdien. Mijn vraag dus zijn er nog instanties waar ik mogelijk geld van zou kunnen krijgen?

gr.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Beste Mendalev,

Ik weet niet of je een jongen of een meisje bent, maar indien je een meisje bent, kun je genoeg hup krijgen. Een vriendin van mij stond ook op straat op haar 16e en toen kon ze in een traject komen voor jongeren, waarbij ze in een flat een woning toegewezen kreeg en met alles werd geholpen, tot ze zelf op eigen benen kon staan. Dit heeft 2 jaar geduurd, maar uiteindelijk is ze wel bovenop gekomen. Als je psyschische problemen krijgt door thuis te blijven, raad ik je niet aan om thuis te blijven en verder te zoeken naar mogelijkheden. Mocht je er niet uit komen, kan ik je wel een paar e-mailadressen sturen van mensen die je kunnen helpen op dit gebied.groetjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt eventueel naar een instelling die begeleid wonen biedt aan minderjarigen.

Voor wie?
Begeleid Wonen is een hulpvorm voor jongeren van 16 tot maximaal 23 jaar die zelfstandig willen wonen, maar daar nog ondersteuning bij nodig hebben. Er is Begeleid Wonen, Ambulant Begeleid Wonen en Begeleid Wonen voor jonge moeders.

Let op: Aanmelden voor Begeleid wonen kan tot 18 jaar. Aanmelden voor Begeleid wonen jonge moeders kan tot 21 jaar.

Snuffel eens rond op onderstaande sites, of zoek bij jou in je woonplaats naar begeleid wonen minderjarigen. Ik weet zeker dat er een instantie is die je kan helpen! Gewoon een paar bellen en informatie vragen. Als de instelling zelf je niet kan helpen, kunnen ze je altijd doorverwijzen naar een instelling die het wel kan. Doen he! En heel veel sterkte!

http://www.entrea.nl/entrea_nl/begeleid_wonen.php

http://www.triasjeugdhulp.nl/pages/Jongeren-Ambulante-Hulp-Extern-Begeleid-Wonen.html

https://www.regelhulp.nl/zr/rh/webapp/kennisbank?init=true

http://nl.ask.com/web?l=sem&ifr=1&qsrc=999&q=begeleid%20wonen%20minderjarigen&siteid=5073&o=5073&ar_uid=A23B32C1-320E-45C7-B552-90305B90DD41&click_id=76E61C9F-82B1-493F-8D93-6D88FF06291E