Hoe bereken je een weekloon naar een maandloon?

Ik heb altijd een maandsalaris gehad, maar nu krijg ik via de uitzendbureau elke week uitbetaald en kan mijn loon nu niet vergelijken met voorheen.

Heeft iemand hier een tip voor om te berekenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
33.8K

Het beste antwoord

Als je iedere week hetzelfde bedrag krijgt kun je dit doen:
( Weekloon x 52 ) / 12 = maandloon

Belangrijk is dat je eerst het jaarloon berekent en het pas daarna gaat delen door 12.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Of weekloon x13 13 weken is 3 maanden dus gedeeld door 3 is maandloon
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik deed altijd x 4,4. Dat is natuurlijk gemiddeld , want de ene maand is wat langer dan de andere, maar gemiddeld duur een maand 4,4 weken, en krijg je een redelijke indicatie om lonen met elkaar te vergelijken. (Of kosten natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gemiddeld zitten er in een maand 4,35weken (365/12/7). Dus doe je weekloon x 4,35 en je hebt je gemiddelde maandloon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gegevens van je laatste 3 maandlonen gedeeld
door 13 dat moet dan nu je weekloon zijn.
En mocht je de gegevens nog hebben van je laatste
12 maandlonen dan deel je dat door 52
En als het goed is mag daar niet veel verschil inzitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast al deze berekenwijzen die je kunt gebruiken, moet je er voor de vergelijking rekening mee houden, dat je bij een uitzendbureau waarschijnlijk je vakantiegeld al uitbetaald krijgt per week. Zoek dit eerst goed uit, ander kun je het niet een op een vergelijken met je salaris per maand. Waarbij ik er dan vanuit ga, dat je toen je vakantiegeld apart kreeg uitbetaald.