Hoe bereken ik mijn winst in EURO's als ik mijn geld op een Amerikaanse spaarrekening stort en weer terug stort naar EURO's?

Stel dat ik 1000 EURO op een bankrekening in Amerika zet voor een periode van een jaar tegen 0.90% rente. Na een jaar wil ik het geld er af halen en weer overbrengen naar mijn eigen bankrekening in Nederland in EURO's.

Hoe kan ik concreet (met accurate standen) berekenen hoeveel ik er op verdien als ik het geld van mijn Amerikaanse bankrekening (dollars) een periode van een jaar stort op mijn Nederlandse bankrekeningnummer in EURO's?

Weet jij het antwoord?

/2500

Na de kosten van overboeken naar de bank in de VS, waar je bekend moet zijn (met overboekingskosten bij je NL bank en bij je bank in de VS), maak je wellicht bankkosten in VS voor het aanhouden van de rekening. Vervolgens maak je na een jaar opnieuw overboekingskosten maar dan de andere kant op. Na het jaar heb je 9 dollar rente ontvangen, maar een hoger bedrag aan overboekingskosten moeten betalen. Wat de zin daarvan is ontgaat me. Toegevoegd na 2 uur: Ook omdat je zegt dat je in de VS je euro's op een eurorekening zet en niet omzet in dollars die je op een dollarrekening. Daardoor kun je geen koerswinsten boeken of -verliezen lijden.

Om dat nu te berekenen moet je de dollarkoersen van over 1 jaar weten en die weet je niet. Als je dat wel zou weten is het simpel: (stel de dollar stijgt 10% t.o.v. de euro) 1000*1,009*1,10 - 1000 - gemaakte kosten. Stel je kosten zijn 0 dan is je winst 109,90 (let op dat je ook verlies kan maken als de dollar daalt t.o.v. de euro)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100