moet ik mijn AH bedrijfsleider 20 euro betalen voor een kapotte blouse?

ik heb per ongeluk mijn pen in de werkblouse van AH laten zitten en hij kwam uit de was met grote inktvlekken op het rugpand en de mouwen, nu vraagt mijn bedrijfsleiders bij AH 20 euro anders krijg ik geen andere blouse, mag dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

beetje flauw van de bedrijfsleider!
Maar ja, als hij in bruikleen is mag dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij kan het vragen, sterker nog, dat doet hij blijkbaar. Het kan zo zijn dat je gelijk hebt als je dat onredelijk vindt, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.

Als je graag bij AH wil blijven werken dan zou mijn advies zijn om 2 dingen te doen:
1) de 20 euro te betalen voor een nieuwe blouse, maar wel om een rekening te vragen
2) de rekening op te sturen naar de maatschappij waar jij (of je ouders) een WA (wettelijke aansprakelijkheid) verzekering hebben afgesloten.

Het lijkt mij dat je per ongeluk schade hebt toegebracht aan de eigendommen van een ander, dus zou dit door de WA verzekering gedekt kunnen worden. Zo is je baas blij omdat jij betaald hebt en jij blij omdat het je uiteindelijk niets kost.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo,

Ik heb ook bij de AH gewerkt en ik denk dat jij je contract niet goed hebt gelezen. Daar staat namelijk in dat je zelf verantwoordelijk bent voor je werkkleding etc etc. Je hebt hier dus gewoon voor getekend dat je hier voor moet betalen. En niets meer als normaal? Je eigen kleding kost ook niet niets