Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel mag je bijverdienen als je een WW-uitkering ontvangt?

Stel je voor als je meer dan een jaar in de WW zit. Echter, is het normbedrag (minimum beslagvrije voet) voor mij ong. 1.100 euro netto per maand. Ik krijg maar 750 euro WW uitkering. (70% van me 40-urige werkweek) Betekent dit dat ik 350 euro mag bijverdienen? Bij de UWV ben ik niet echt wijzer geworden. Ik heb gehoord dat als je bijv. voor 30 urige werkweek een WW uitkering ontvang, dat je max. 10 uur p/w mag werken (om het aan te vullen). Ander verhaal wat ik hoorde is dat er 70 tot 75% van je nettoloon van je werk wordt ingehouden door UWV.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Werknemers die hun baan verliezen hebben onder voorwaarden recht op een WW-uitkering. Dit is onder andere afhankelijk van het arbeidsverleden. De uitkering wordt tijdelijk verstrekt met een maximale duur die afhankelijk is van het aantal jaren dat u gewerkt hebt. Zodra u geen recht meer hebt op deze uitkering, zult u moeten aankloppen bij de bijstand. Gedurende de periode dat u de uitkering krijgt, wordt u gestimuleerd om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan. Bijverdiensten die u al had op het moment dat u in de WW-uitkering terecht komt, worden niet gekort.
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Er zijn rekenmodules voor, hier voor als je korter dan 1 jaar WW hebt
http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_werkloos/tijdens_mijn_uitkering/rekenhulp_ww_bij_urenaftrek.aspx

En hier voor langer dan een jaar WW:
http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_werkloos/tijdens_mijn_uitkering/rekenhulp_ww_bij_inkomstenaftrek.aspx

Wat ik er van begrepen heb is dat je er in ieder geval op vooruit zou gaan, je schijnt per saldo iets meer over te kunnen houden. Maar reken het voor de zekerheid gewoon uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet een kwestie van bijverdienen.
Als je werkt krijg je aanvulling vanuit de ww voor een bepaald bedrag van het aantal uur dat je niet werkt.
je houd er altijd wel meer aan over als je werkt.
je kan het (laten) narekenen op de uwv site.
Werk gaat altijd boven uitkering natuurlijk.

De beslagvrije voet heeft er verder niks mee te maken.
Je mag verdienen wat je wilt.
Alleen het stukje uitkering word minder dermate je meer werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing