Heb ik recht op een ww-uitkering als mijn baas mij ontslaat vanwege economische redenen en vervolgens een 0-urencontract geeft (i.p.v. 30 uur p. wk.)?

Ik ga morgen de u.w.v. bellen voor meer informatie, maar misschien hebben jullie er al ervaring mee. Ik baal van al het gezeur!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja hoor, alleen voor de uren die jij minder per week werkt dan 30 uur, kan je een ww uitkering krijgen. Je moet dan wel werkbriefjes invullen die je werkgever ondertekend en voor de uren dat je thuis zit krijg je een ww-uitkering. Ik vraag me wel af of je werkgever dit zomaar kan maken. Had je een vast contract voor 30 uur?

Als je 26 weken of meer gewerkt hebt hiervoor wel. En je hoeft contract en dat ontslag niet te accepteren ook natuurlijk als je een vast contract hebt.

Recht op WW kan ik niet beoordelen, ik weet immers niet hoelang je er gewerkt hebt. Hetgeen jouw werkgever nu, zeg maar, uithaalt, is niet correct: Jouw werkgever dient een ontslagvergunning aan te vragen wegens economische redenen. Hij mag jou echter hierna GEEN 0-urencontract aanbieden. Minister Kamp wil dit graag, maar deze wetswijziging is er nog niet door. Mocht je ontslag krijgen wegens economische redenen, heb je recht op WW. Echter het ligt eraan hoelang je tot nu toe gewerkt hebt. Per gewerkt jaar heb je 1 maand WW opgebouwd. Zoals jouw werkgever voornemens is, lijkt het op de manier van 'hoe kom ik goedkoop van mijn personeel af'. Dit moet je terdege aangeven bij het UWV. Sterkte ermee en laat je niet kisten Toegevoegd na 3 dagen: Sorry, ik lees net pas in de reactie, van het er al 16 jaren gewerkt hebben. Mocht je recht hebben op WW, val je onder de oude regeling. Je hebt recht op op maximaal 3 jaar en 4 maanden WW.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100