Kan ik geld opnemen bij mijn bank zonder pasje?

Ik ben mijn bankpasje kwijt maar wil wel graag een bedrag opnemen. Kan ik dan bij mijn eigen bank met bijv. mijn legitimatie alsnog een bedrag opnemen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (3)

Met een paspoort en id kaart en je rekeningnummer kun je bij de bank geld halen.

Toegevoegd na 37 seconden:
Paspoort of id kaart
ronron1212
11 jaar geleden
Dat kan per bank verschillen. Bij de meeste banken kan dit als je pas verloren, gestolen of geblokkeerd is. Je kunt dan bij de bank een nieuwe aanvragen en een (soms beperkte) hoeveelheid geld opnemen.

Bij ING moet je dan op kantoor terecht. Het kan niet in een postwinkel. Je moet dan een identiteitsbewijs kunnen tonen. Als dat ook is gestolen moet je het proces verbaal. meenemen.

Je kunt bij de ING bijvoorbeeld geen geld opnemen als je helemaal geen betaalpas hebt.

Andere banken zullen soortgelijke afspraken hebben.

Toegevoegd na 7 minuten:
Bij de Rabobank kan dit ook, tot 4000 euro aan de balie bij een vestiging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt bij ING wel geld op nemen zonder pas als je maar ID bij je hebt is geen probleem