Op 1 oktober 2012 gaan de tabaksprijzen in Frankrijk met 6% omhoog. Voor een pakje sigaretten zal dat gemiddeld een verhoging van 40 eurocent inhouden.

Eerdere verhogingen werden in 2009, 2010 en 2011 doorgevoerd, waarbij de laatste op 17 oktober 2011 een verhoging van 30 eurocent betekende.

Vermoedelijk zal dat in de Benelux ook duurder worden als de belastingen verhogen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- , compleet irrelevante informatie en verkeerde conclusies trekken.
ronron1212
11 jaar geleden
het gaat om de btw verhoging van 19% naar 21%
Ja, dat wordt weer een stuk duurder.
Een pakje sigaretten van 19 stuks, gaat 35 cent omhoog.
Een pakje shag zelfs 60 cent.
11 jaar geleden
Op tabak zit accijns (net zoals op benzine) en geen btw, de prijzen gaan wel omhoog maar niet door de btw.

Toegevoegd na 10 uur:
sorry, moet zijn er zit wel btw op, excuus

Toegevoegd na 10 uur:
sorry, moet zijn er zit wel btw op, excuus