Ideal betaling mislukt, geld wel afgeschreven. Wat nu?

Vorige week heb ik een betaling via Ideal gedaan. Het geld is afgeschreven, maar ik heb geen order gemaakt zegt het bedrijf. Zij sturen me naar de tussenpersoon die de Ideal betaling regelt die mij vervolgens stuurt naar het bedrijf waar ik de bestelling heb geplaatst.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn geld terug krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22.9K

Antwoorden (3)

Bel je bank. Zij kunnen zien wat er verkeerd is gegaan en helpen dit.op te lossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar het bedrijf waar je (eigenlijk) de order zou hebben gemaakt. Toon het afgeschreven bedrag dat naar hun rekening is overgeboekt. En laat hun uitzoeken of ze het hebben ontvangen. Indien dit het geval is en je hebt geen product/order ontvangen, moeten ze natuurlijk het geld retourneren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Inderdaad. De bank bellen is ook een oplossing uiteraard.

Verder: als het een bedrijf is die het keurmerk 'veilig' heeft, is elke betaling gedekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bel eerst je bank, hoewel zij hier verder weinig aan kunnen veranderen. Probeer het dus via de webwinkelier, en anders:

De webwinkelier meldt dat hij mijn betaling niet heeft ontvangen. Wat moet ik doen?
Als uit uw rekeningoverzicht blijkt dat u wel heeft betaald, echter de webwinkelier meldt dat hij de betaling niet heeft ontvangen, dan moet de webwinkelier contact opnemen met zijn bank. Vermeld daarbij het 16-cijferig nummer uit uw rekeningoverzicht en de datum/tijdstip waarop u heeft betaald. Deze informatie vindt u gecombineerd terug in het omschrijvingveld van de desbetreffende betaling.

Mocht het u niet lukken om dit zelf op te lossen met de webwinkelier, neemt u dan contact op met uw bank. Uw bank kan u verder helpen en uitzoeken waar de fout is ontstaan: bij de webwinkelier, bij uw bank of de bank van de webwinkelier (of de bank van de CPSP).
Het is belangrijk dat u ook dan het 16-cijferige iDEAL-transactienummer bij de hand heeft. Dit vindt u in het omschrijvingsveld van uw rekeningoverzicht. Met behulp van dit nummer kan uw bank de betaling terugvinden.