mijn moeder heeft een gokverslaving. Ze zit al in de schuldsanering en krijgt 300 euro per maand leefgeld.Wat kan ik hieraan doen? zie beschrijving

Ik ben zelf 17 jaar en woon alleen met mijn moeder. Ik zit nog op school en heb een bijbaantje waarmee ik 300 euro per maand verdien. Als mijn moeder haar geld binnen is, is ze dezelfde dag nog weg en gokt ze alles op. Daardoor draai ik voor de boodschappen op en heb ik helemaal geen geld meer over. gister wilde ze gaan met een vriendin maar ze wilde geen geld meenemen, ze sprak met mij een plek af waar ze haar geld zou leggen dit heeft ze ook gedaan maar vandaag is ze weer weg gegaan. Ze belde mij net op of ik 50 euro kon overmaken want ze kon niet naar huis dat heb ik gedaan
wat kan ik hier aan doen?!?!?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Wat een verschrikkelijke situatie! Je moeder is verslaafd en het is heel moeilijk om daar van af te komen. En dat lukt alleen als zij dat zelf wilt, onder goede begeleiding.
Tot die tijd blijft ze jou manipuleren en zielige verhalen omhangen om maar aan jouw geld te komen voor jullie eten en drinken. Dit kan zo niet langer.
Ik raad je aan om contact te zoeken met Bureau Jeugdzorg. Zij kunnen je vast en zeker helpen met de volgende stap. Want jij moet uit deze situatie weg.
En al gaat je moeder op haar kop staan: jij geeft geen cent meer. Al moet je liegen dat je niets meer hebt. Zo lang zij haar zin krijgt, gaat haar verslaving nooit over en blijf je in deze situatie zitten.
Heel veel succes gewenst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Per direct hulp zoeken voor je moeder voordat de verslaving zo erg wordt dat je diep in de shit komt je kan makkelijk 10.000 in het rood staan door een gokverslaving en daar kom je niet meer uit als het eenmaal mis is

Toegevoegd na 15 minuten:
Dat bedoel ik ook direct hulp voor jezelf zoeken je moet dat echt doen je leven gaat hier ook kapot van als het zo doorgaat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeggen per direct hulp voor JEZELF zoeken
want je moeder zuigt je echt leeg
hier helpt alleen tough love
Jij bent 17 met een eigen leven voor de boeg

ga dat niet alleen aan met je moeder
maar neem desnoods het besluit om uit huis te gaan

tough love jawel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep vind ik ook, trouwens; als jij je moeder niet bijdraagt voor haar gok-verslaving zal zij het geld nergens anders vinden om te kunnen gokken, dus zeker geen geld geven voor dat soort zaken en per direct hulp zoeken, desnoods bij de sociale dienst van je gemeente...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
^ dit
Het beste wat je kunt doen is voor jezelf opkomen. Je moeder heeft een probleem, zeg maar gerust een ziekte.
Op het moment dat ze al jullie leefgeld vergokt heeft kan zij niet meer voorzien in jouw levensonderhoud, het is niet jouw taak om daarvoor te zorgen. Je moet hulp zoeken voor jezelf. Zolang je moeder niet erkent een probleem te hebben of wil worden geholpen zal ze niet alleen haar geld vergokken maar ook dat van jou, en waar sta jij dan? Het beste en ook het moeilijkste wat je kan doen is tough love. En niet toegeven aan haar vraag om geld!