weet iemand of je vermogen er toe doet als je huursubsidie en zorgtoeslag krijgt? En zo ja..hoeveel spaargeld mag je op je spaarrekening hebben dan?

dit in verband met een schenking van mij ouders.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
1.6K

Antwoorden (6)

als ik me niet vergis wordt dit gezien als vermogen.Dus dan wordt het meegerekend met betrekking huur/zorgtoeslag.
Je kunt even google voor hoe veel je mag hebben op je spaarrekening.Kijk eens bij belastingdienst!

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.toeslagen.nl/particulier/huurtoeslag2010/huurtoeslag_wie_wat_wanneer/huurtoeslag_wie_wat_wanneer-12.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt meegerekend.
Op de volgende site kun je dat lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
en terecht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
correct .. +1
Bij toekenning van de zorgtoeslag is het eigen vermogen niet van belang.

Bij toekenning van de huurtoeslag,wordt het eigen vermogen wel meegerekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staat hoeveel je op je spaarrekening mag hebben staan zonder er belasting over te hoeven te betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij een min geven vind ik niet erg, maar ik geef alleen antwoord op hoeveel hij/zij op haar/zijn spaarrekening mag hebben staan.
Zoals door sommige beantwoord, word het vermogen meegerekend in het toetsingsinkomen voor huur toeslag.

Je kan uiteraard met je ouders overeenkomen om de schenking niet te laten doorgaan (of in een andere legale vorm) zodat je alsnog in aanmerking komt voor de toeslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderstaande link vind je alles hierover.

Maar let er ook op dat een schenking ook fiscale gevolgen kan hebben. Ouders mogen niet zomaar alles schenken kijk hiervoor op de belasting site