Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vanaf 1 oktober geen recht meer op Wajong uitkering maar net toch maandbetaling ontvangen, hoe zit dit?

6 September kreeg ik een brief dat ik vanaf 1 oktober 2012 geen recht meer heb op de Wajong en deze ook nietmeer zal ontvangen. Dit komt omdat ik naar het buitenland vertrek en er dus geen recht meer op heb. Mijn wijziging is blijkbaar bij het UWV wel allang opgenomen en doorgevoerd maar toch storten ze nu geld op mijn rekening? Wat moet ik hiermee aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
639

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beste Huske,

UWV betaalt de Wajong-uitkering per kalendermaand. De betaling die je in de maand september hebt gekregen, heeft betrekking op de periode 1 t/m 30 september.

Aangezien je uitkering op 1 oktober stopt, was dit de laatste maandbetaling. Mogelijk heb je nog recht op vakantiegeld. Dit wordt direct na beeindiging van je uitkering overgemaakt.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/fA4PXd.


Ik wens je alle goeds in het buitenland.

Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is het niet van deze maand nog? Als je het toch twijfelt moet je ze maar bellen en vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je vanaf oktober geen recht meer hebt op wajong heb je tot okober er wel recht op. deze storting was dus jou laatste walt volgende maand is het oktober.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding