Wordt een bijlage 33 aanvaardt door DUO?

Ik ga in België studeren en ik krijg hiervoor studiefinanciering. Echter kan ik mij niet inschrijven op mijn kamer aangezien dit niet kan worden erkend als een domicilie. Weet er iemand of DUO ook een bijlage 33 accepteert? Ik heb deze vraag aan DUO gesteld en deze konden er zelf niet op antwoorden.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Eerst wat googlen om je vraag te begrijpen.
Duo wil, voor een uitwonende beurs, een adres waar je officieel geregistreerd staat. Ze controleren deze gegevens bij de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA).

(uitwonende beurs)
"Wanneer je een studie in het buitenland volgt, vervalt de eis van woonachtig zijn op het GBA-adres. Wel blijft de eis bestaan dat je niet bij je ouder of ouders mag wonen. Als je langer dan acht maanden naar het buitenland gaat, moet je je uitschrijven uit de GBA en je buitenlandse adres doorgeven via Mijn DUO. Ga je korter dan acht maanden naar het buitenland, dan kun je ingeschreven blijven staan
in de GBA. Bij een eventueel huisbezoek zal om een bewijs van je verblijf in het buitenland gevraagd worden."

Belangrijk is dus of je tijdelijk of voor een langere periode gaat. Ik ken de waarde van een bijlage 33 niet, maar het lijkt een geldig verblijfsdocument te zijn. Als je al op een hogeschool/uni zit, ga dan eens langs de international office, die hebben hier meer ervaring mee.