Ik kom in de ww onder bijstandsnivo alleen ww word per 4 weken berekend woordoor ik elke 4 weken wel wat tekort kom. recht op aanvulling gemeente ?

vanuit het uwv geen recht op een toeslag aangezien mijn dagloon te hoog is. Alleen netto hou ik maar 1070 over en over 2 mnden 1020.

Toegevoegd na 8 uur:
Let op dat ww over 4 weken word berekend en bijstand over een maand

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je binnen twee maanden niet gewoon een baan regelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee dat is niet van toepassing anders zou ik de vraag ook niet stellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waarom is dat niet van toepassing?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben daar toe niet in staat, ben ook wel afgekeurd gedeeltelijk maar net niet genoeg voor wia scheelt 2% oid, waarvoor (natuurlijk) een bezwaar loopt.
Had ik een goedbetaalde baan hiervoor gehad(iets beter betaalde baan) had ik er wel recht op gehad...
Discriminatie noem ik het aangezien je als goed verdiener wel afgekeurd kan worden voor dezelfde aandoening.
lekker krom maar goed dat terzijde.
Ik heb ook vrijstelling van sollicitatieplicht omdat mijn klantmanager dat gelukkig wel inziet.
Dus ben voorlopig veroordeeld tot ww. Het zou fijn zijn als er iemand was die wel een antwoord heeft op de eigenlijke vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je alleenstaand, alleenstaande ouder, of gehuwd/samenwonend (al dan niet met kinderen)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je alleenstaand bent, dan is het bedrag groter dan de bijstandsnorm, ben je samenwonend EN je partner heeft geen inkomen, dan kan je een aanvuling vd Bijstand krijgen.
Ga morgen meteen naar de sociale dienst van je woonplaats en je weet het meteen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom mijn vraag, Samuel ;-). De vraag is niet te beantwoorden zonder wat meer informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben alleenstaande moeder

Het beste antwoord

Voor een alleenstaande ouder is de Bijstandsnorm 889,02 euro, en samen met de maximale gemeentelijke toeslag wordt het 1143,03 euro. Terecht merk je op dat er rekening gehouden moet worden met de verschillende berekening van WW en WWB, dus ik reken het even uit per jaar: 1143,03 maal 12 is 13716,36 euro. Dat is dus de Bijstandsnorm (exclusief vakantiegeld) voor een alleenstaande ouder per jaar. Jij krijgt nu netto 1070 euro per 4 weken, en 1070 maal 13 is 13910 euro, terwijl 1020 maal 13 uitkomt op 13260. Dat is dus alles zonder vakantiegeld, en ik weet niet of dat nog verschil kan maken.

Maar als mijn berekening klopt, dan zou je nu meer krijgen dan de voor jou geldende bijstandsnorm, terwijl je over twee maanden - als blijkbaar je uitkering lager wordt - inderdaad minder krijgt. Je zou dan mogelijk recht hebben op een toeslag, en anders op een aanvulling vanuit de Bijstand. Volgens mij zijn die toeslagen er nu juist voor bedoeld dat je niet met twee verschillende loketten te maken hebt, dus je zou dan over twee maanden een aanvulling bij het UWV kunnen aanvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IK ben bang dat het inderdaad net teveel is zelfs over 2 maanden omdat het per 4 weken is en excl vakantie geld.
zit gewoon met een dagloon wat net te hoog is...
Echt krap word het zo aangezien je eigenlijk gewoon 1070 p maand krijgt alleen schuift de dag dat je het krijgt een beetje op heel onhandig.
Ik weet niet wie het bedacht heeft en waarom maar het is nu gewoon voordeliger om bijstand te hebben dan ww terwijl ik altijd heb gewerkt.
Hoe krom is dat...
In ieder geval bedankt allemaal voor het meedenken.