Ik kom in de ww onder bijstandsnivo alleen ww word per 4 weken berekend woordoor ik elke 4 weken wel wat tekort kom. recht op aanvulling gemeente ?

vanuit het uwv geen recht op een toeslag aangezien mijn dagloon te hoog is. Alleen netto hou ik maar 1070 over en over 2 mnden 1020.

Toegevoegd na 8 uur:
Let op dat ww over 4 weken word berekend en bijstand over een maand

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor een alleenstaande ouder is de Bijstandsnorm 889,02 euro, en samen met de maximale gemeentelijke toeslag wordt het 1143,03 euro. Terecht merk je op dat er rekening gehouden moet worden met de verschillende berekening van WW en WWB, dus ik reken het even uit per jaar: 1143,03 maal 12 is 13716,36 euro. Dat is dus de Bijstandsnorm (exclusief vakantiegeld) voor een alleenstaande ouder per jaar. Jij krijgt nu netto 1070 euro per 4 weken, en 1070 maal 13 is 13910 euro, terwijl 1020 maal 13 uitkomt op 13260. Dat is dus alles zonder vakantiegeld, en ik weet niet of dat nog verschil kan maken. Maar als mijn berekening klopt, dan zou je nu meer krijgen dan de voor jou geldende bijstandsnorm, terwijl je over twee maanden - als blijkbaar je uitkering lager wordt - inderdaad minder krijgt. Je zou dan mogelijk recht hebben op een toeslag, en anders op een aanvulling vanuit de Bijstand. Volgens mij zijn die toeslagen er nu juist voor bedoeld dat je niet met twee verschillende loketten te maken hebt, dus je zou dan over twee maanden een aanvulling bij het UWV kunnen aanvragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100