Ik wil graag mijn huidige leningen oversluiten naar een lening,alleen bij mijn bank kan het niet. Wat kan ik nu doen? (zie mijn verdere uitleg)

Ik heb samen met mijn partner in de afgelopen jaren (helaas en heel dom!) bij verschillende bedrijven en krediet verstrekkers leningen open staan.
Nu ben ik het overzicht een beetje aan het kwijt raken en zou graag al mijn leningen over willen sluiten naar een lening bij een krediet verstrekker.
Hiervoor heb ik mijn eigen bank al benaderd (waar wij onze rekeningen hebben),maar deze zeiden dat ze ons niet konden helpen. Heb niet gevraagd waarom,maar ben bang dat het om een negatief BKR notering gaat.

Toch wil ik wel graag mijn leningen onderbrengen bij een krediet verstrekker.
Maar welke mogelijkheden zijn er? Nu mijn eigen bank al nee heeft gezegd?
Zijn er bedrijven die wel bepaalde kredieten verstrekken?

Wij hebben nergens betaal achterstanden,we betalen alles netjes op tijd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kunt proberen bij een andere bank of andere krediet verstrekkers. kijk voor meerdere kredietverstrekkers op de link.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je nieuwe kredietverstrekker moet wel de bestaande leningen willen overnemen, en de bestaande kredietverstrekkers moeten afgekocht willen worden.
Een en ander is geen eenvoudige operatie...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De nieuwe kredietverstrekker hoeft de leningen niet "over te nemen" of af te koen. Wel is het handig om te melden dat je met het geld de andere leningen gaat aflossen (ivm BKR notering, mochten ze die natrekken), en dat die er dus niet meer zijn zodra je het bedrag van de nieuwe lening ontvangt. Het belangrijkste is dat je wel even checkt of je de andere leningen wel boetevrij vervroegd kunt aflossen. Het geld van de nieuwe lening kun je dan gebruiken voor het aflossen/afbetalen van de andere schulden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het zelf doet moet de nieuwe verstrekker bereid zijn te geloven dat je dat echt gaat doen, of er moet nog voldoende kredietruimte zijn voor een extra lening.
Anders is er een risico dat je een flink bedrag leent, en uiteindelijk toch maar besluit een nieuwe auto te kopen in plaats van je andere leningen af te lossen. In dat geval heeft de nieuwe verstrekker (ook) een probleem omdat die een lening buiten de BKR om heeft verstrekt.
Je zult met al die verschillende kredietverstrekkers een overeenkomst moeten afsluiten over de aflossing in 1 keer. Dat uitzoeken is een flinke klus, en soms zul je boeterente moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tegenwoordig is het heel moeilijk om nog een lening te krijgen bij een negatieve BKR notering. Er zijn geldverstrekkers die dit wel doen, maar dan tegen een veel hogere rente. Google maar op "lenen met BKR".

geen antwoord maar een tip: automatisch aflossen en leven naar je inkomen. Misschien moet je een stapje terug. Je bent niet de enige in deze tijden.