wat is de meest gevaarlijke baan die je in nederland kunt doen?

welk werk in nederland geeft de meeste kans op verwondingen of sterfte van werknemers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is jouw mening

Antwoorden (16)

Classificeerder. Dat is het schoonmaken van de laadruimtes van schepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
buschauffeur of treinconducteur :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet militairen, maar glazenwassers hebben het gevaarlijkste beroep ter wereld. Dit blijkt althans uit een studie van de Britse verzekeringsmaatschappij Churchill Insurance.

"Glazenwassers werken op grote hoogten en moeten zich ongelooflijk hard concentreren. Zij zijn bijna circusartiesten zonder veiligheidsnet", zo zei Gerg Dawson, woordvoerder van Churchill Insurance, vandaag. De glazenwassers lopen volgens de verzekeringsmaatschappij het grootste risico om tijdens het werk verwondingen op te lopen of te verongelukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pizza koerier dat was een paar jaar geleden iig zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat ligt voor 85% aan de koeriers zelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@moolkeesje dat ben ik helemaal met je eens (zeldzaam trouwens:-) die gastjes scheuren vaak als gekken hier en hebben ze hun helm maar half op hun hoofd staan
Op dit moment het sneeuw en ijsvrij maken van de V.O.P.'s.
Heb gisterren een vrijwilliger van de sokken zien rijden midden op de V.O. P. door een automobilist.
In de andere jaargetijden is dat wegwerker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huurmoordenaar zonder ervaring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spoorweg werker.
Zelf een poosje gedaan in duitsland,
heel erg gevaarlijk, met regelmatig slachtoffers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen die aan de wegen werken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In nederland zou ik het niet weten, maar in turkije aan de leidingen werken schijnt erg gevaarlijk te zijn, er zijn zelfs gewapende bewakers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hieronder de 'Top Tien':

Beroepen
1. Glazenwasser

2. Militairen
3. Brandweerlieden
4. Zeevissers
5. Piloten
6. Politiemannen
7. Dakwerkers
8. Boomchirurgen
9. Circusartiesten
10. Wegwerkers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
steigersbouwer .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onderwaterlasser is ook link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van alle beroepen is de kans
op letsel in de bouw twee keer zo groot als het gemiddelde van alle beroepen tezamen. Voor
ongevallen met dodelijke afloop is dit zelfs driemaal het gemiddelde.
Uitglijden, struikelen en vallen staat hierbij op nummer een.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vangrails Monteur
politie agent (boeruuuh!!)
Brandweer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo boeruh? Boer is ook best gevaarlijk, ja. -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, kom jij maar eens naar Drenthe toe *kots kots* en het avond leven komt tervoorschijn!
Postbode mag er ook bij.
Zag op tv dat er 2000 postbodes per jaar worden gebeten door honden in Engeland.

Maar ik neem wat gevaarscore ook mijn petje af voor de brandweer. Nooit weten wat je te wachten staat en elke opdracht met gevaar voor eigen leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Politicus.