Hoe komt het dat die praxis/gamma werknemers precies weten waar iets te vinden is? Meestal vlekkeloos wijzen ze de klant naar het juiste gangpad!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (18)

Bezig zijn met de inventaris en kwestie van geheugen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat het enige is wat ze moeten weten ,ze moeten weten in welke gang ze de vakken moeten bijvullen,de meeste medewerkers van dergelijke ketens hebben geen flauw benul hoe ze moeten doe het zelven laat staan dat ze weten waar de produkten voor dienen die er verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot ze bij de hornbach staan, dan vinden ze ook niet veel. Maar even zonder dollen, alles is in vakken (lees paden) ingedeeld, vervolgens zijn die vakken weer in onder vakken verdeelt etc. etc. Het is dus een heel eenvoudig systeem wat iedereen snel onder de knie krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oefening baart kunst. Wel volhouden..........
jc54
14 jaar geleden
Volgens mij is dat hun werk? Of zie ik iets verkeerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze er elke dag werken en omdat dit het enige is wat ze moeten onthouden naast enige kennis van de producten die verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet alleen bij doe het zelf zaken maar bij alle winkels bijna.
Ze werken er hele dagen en het is hun thuis.
Ook een beetje hun plicht om de klant goed van dienst te kunnen zijn.
Zoiets leer je gewoon,als je er werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze vullen de vakken aan... en leren zo snel waar iets ligt... en ook is het nodig dat ze wat van de verkoop spullen afweten... zodat ze je geen spijkers ipv schroeven adviseren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, meestal begin je in het magazijn, uitpakken en daarna bijvullen, zo leer je de producten en locaties kennen. Verder hangen er bordjes boven de gangpaden met nummers en indicatie erop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, zo ongeveer hetzelfde zoals jij in je eigen huis een kleinigheid kunt vinden. Zelfs als het er een rommeltje is. Dus helemaal een makkie als alles geordend is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@blackjag: omdat zij daar kind aan huis zijn.
ik zie ook vaak bij dit soort bouwmarkten dat werknemers er voor langere tijd in dienst zijn.
denk dat nieuwelingen niet zo snel het juiste gangpad
weten. maar iedereen kan toch eigenlijk lezen wat er op de borden boven die gangpaden staat? is misschien wel gemaakt om te voorkomen dat werknemers de hele dag moeten vertellen waar iets te vinden is voor de klant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de vakken mee moet vullen oftewel de voorraad aanvullen dan heb je heel snel opgeslagen waar je iets neergelegd hebt.
Bovendien komen er per dag tig mensen, zoals ik, die nooit iets kunnen vinden en dan zijn ze snel getraind.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er systeem in zit. Als je dat thuis ook doet, dan kun je daar ook alles vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze het er zelf neergelegd hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ik pas knap vond, waren de cassiëres van de aldy die een paar jaar geleden toen nog alle codes van alle produkten uit hun hoofd moesten leren i.p.v. te scannen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is toch niet zo moeilijk? Wanneer je dag in dag uit in dezelfde winkel moet lopen dan is het toch logisch dat ze alles weten te vinden? Overigens ligt alles keurig bij elkaar, loodgieters spullen, tegels, schroeven, sanitair, gereedschap, etc.etc. Zelfs ik, die er wekelijks komt, weet bijna alles te vinden. Nee, het lijkt mij meer dan logisch dat ze alles weten te vinden, indien dit niet het geval zou zijn dan zou ik pas een vraag stellen op goeievraag.nl. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de bordjes in de lucht hangen waar wat staat. Kijk maar eens omhoog de volgende keer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze weten dat doordat ze het altijd doen.

Ik werk zelf voor een groothandel (maar niet in het magazijn). Van elk product op mijn vakgebied, weet ik waar ik deze kan vinden en hoe deze werkt. En dat bijna uit mijn hoofd. Het is een kwestie van veel doen. Doen en nog eens doen.