Waar kan ik een ondernemingsplan laten schrijven?

Ik moet een ondernemingsplan maken voor mijn studie, maar ik kom er zelf niet uit. Alles lukt wel, tot het financiele gedeelte, dat vind ik erg lastig. En hierbij wil ik graag hulp, of dat laten doen. Weet iemand waar dit kan voor een niet al te hoge prijs?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
anneliez
11 jaar geleden
laten doen, is niet slim, daar leer je niets van. Lees boeken,misschien kun je op de site van de KvK iets vinden of vraag in de familie/kennissenkring om raad

Het beste antwoord

De simpelste en goedkoopste oplossing: doe het toch zelf.
In het financiële gedeelte heb je 5 onderdelen nodig.

Wat heb je nodig om te kunnen starten, en wat kost dit?

Waar ga je dit geld vandaan halen?

Hoeveel kost het om na de start te blijven draaien, en ga je genoeg omzet maken om dit terug te verdienen (dus ga je winst of verlies maken)?

Heb je het hele jaar evenveel klanten of opdrachten, of moet je de winst van een periode bewaren om verlies uit een andere periode goed te maken?

Hoeveel geld heb je zelf nodig? In het begin heb je misschien andere inkomsten, dus kan dit minimaal zijn. Als je fulltime met het bedrijf bezig gaat zijn heb je natuurlijk salaris nodig. Maak je hier genoeg winst voor?

Misschien niet het antwoord dat je wilde horen, maar ik denk wel het antwoord dat je nodig hebt. Voor specifieke problemen kun je altijd vragen stellen, dan helpen de mensen op deze site je graag. Bovendien geef je aan dat het voor je studie is: Ik weet zeker dat je docenten je ook een eind op weg kunnen helpen als je niet weet hoe je verder moet -en die hulp heb je met je lesgeld al voor betaald!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien een financiele dienstverlener om raad vragen.
OP marktplaats een advertentie zetten voor hulp.
Of de kamer van koophandel vragen of ze je verder kunnen helpen?