Wat verdient een persoon die vaak voor de winkels de zelfkrant verkoopt?

Wat verdient een persoon die vaak voor de winkels de zelfkrant verkoopt...? Ik zie elke dag zon man die zon krantje verkoopt beetje zwerver typen en zegt tegen iedereen hallo enzo.. Maar zou hij die opbrengt zelf mogen houden of niet en is het een dakloze? Of niet

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De straatkrantverkoper haalt zijn inkomsten voor het grootste deel uit geld dat hij toegestopt krijgt, zonder dat hij een krant hoeft te verkopen. Zijn inkomsten kunnen op die manier wel oplopen tot over de 100 euro per dag. dit is eens uit een onderzoek naar voren gekomen dat in het westen van het land is gehouden. een straatkrant verkoper hoeft niet dakloos te zijn. Wat uit politieonderzoek echter ook is gebleken is dat er achter de straatkrantverkopers soms een erg schimmige wereld van afpersing schuilgaat. Met name de verkopers uit Oost-Europa hebben soms te lijden onder een soort van maffia, die het grootste deel van de inkomsten aan het eind van de dag inpikt. Wellicht onbekend bij het grote publiek, maar wel de realiteit. De vraag rijst daarom ook, of het wel verstandig is, om geld te geven aan deze verkopers bij de deuren van de supermarkten.

op tv bij wat ik dacht albert stegeman hadden ze er een special aan gewijd, ze worden gewoon met busjes uit gependeld en later weer opgehaald. Ze krijgen standaard verhalen mee van kinderen die zouden hebben en ziek zouden zijn. Als ik wat geef, en echt dat komt bijna nooit voor, dan is het alleen als ze er wat voor doen, muziek maken of in iedere geval vriendelijk zijn. Niet zoals je wel eens ziet met een iphone staan te bellen met dure nike schoenen aan. maar om een lang verhaal kort te maken, er is een groot gedeelte die de boekje moeten kopen en het bestaat voor 90% uit Oosteuropeanen die dat als gewoon werk zien, let maar eens op, moeder staat aan de ene kant van een winkel centrum en de vader aan de andere kant. De echte straatkrant van vroeger word niet eens meer gemaakt. Toegevoegd na 4 minuten: Zover ik het me kan herinneren liepen de opbrengsten op tot ongeveer 1600 euro!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100