Krijg je eerst zorgtoeslag binnen, of moet je eerst het openstaande bedrag betalen, waardoor je dus je toeslag terugkrijgt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je moet gewoon de premie aan de zorgverzekeraar betalen.
Een eventuele zorgtoeslagkrijg je via de belastingdienst uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er een betalingsregeling loopt voor een terug te betalen zorgtoeslag is er meestal niets aan de hand. U krijgt de zorgtoeslag voor het nieuwe jaar (2014) Maar als er geen betalingsregeling loopt of als de betaling in het verleden problemen heeft opgeleverd. kan de toekenning van de nieuwe zorgtoeslag ook verrekend worden met de zorgtoeslag voor het nieuwe jaar.

U kunt gewoon de Belastingtelefoon daarover bellen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je een betalingsachterstand hebt bij de ziektekostenverzekeraar moet je zo spoedig mogelijk contact opnemen met de verzekeraar. Probeer een betalingsregeling te treffen om te voorkomen dat consequenties als geen zorgtoeslag en aanmelding na 6 maanden bij het CVZ doorgevoerd worden. Het CVZ zal de zorgtoeslag incasseren en verrekenen met de zorgtoeslag.

De premie en kosten die bij het CVZ betaald moeten worden is veel hoger dan de gewone ziektekostenpremie bij een verzekeraar.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ook als er een betalingsregeling loopt voor een toeslag vindt er tegenwoordig verrekening plaats als de voorwaarden dat toelaten. De Belastingdienst zal eigenhandig hiertoe beslissen. Een veelgehorod klacht is dat verrekeningen vaak niet schriftelijk worden medegedeeld. U zult voor informatie hierover dus de Belastingtelefoon moeten bellen.
fisbel