Wanneer krijg je het opgebouwd vakantiegeld uitbetaald als je je Wajong uitkering opzegt?

Ik vertrek naar het buitenland de 27ste deze maand en heb dat ook doorgegeven aan het UWV, wanneer betalen ze nog opgebouwd vakantiegeld uit? Kan het namelijk goed gebruiken voor mijn verhuizing.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het vakantiegeld wordt uitbetaald in mei.

Alleen als je uitkering eerder stopt, ontvangt je je vakantiegeld in de laatste maand dat je je uitkering krijgt.

Een voorschot nemen op het vakantiegeld kan niet.
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kreeg het destijds in mei het jaar er op. Maar dat is al een aantal jaar geleden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ontvang je daadwerkelijk een WAO-, WIA-, WAZ- of Wajong-uitkering, dan heb je —net als wanneer je werknemer bent— recht op vakantiegeld. Dit wordt jaarlijks uitgekeerd in mei of wanneer je uitkering stopt.

(dit stond op arbeidsongeschiktheid.org, maar ik heb geen idee of dat een betrouwbare site is en of hij uptodate is)