Leuk om dit soort 'google antwoorden' te lezen, die eigenlijk compleet heel de geschiedenis door elkaar halen, want het zit helemaal anders in elkaar, of toch qua logica.
De grootse dichter Vergilius (in het Engels: Virgil, zo raak je wellicht verder), schreef Bucolica, Georgica en Aeneis Aeneis (waaruit het Amerikaanse en wereldsymbool met olijftakje overgedragen werd). Annuit coeptis en de meeste symbolen bij beveiliging van munten e.d. komen dan ook eigenlijk uit Georgica. Als je die zaken wil weten, moet je dan ook op de website 'greatseal.com' zijn.
Om je te helpen, zocht ik zelf even en op de link http://www.greatseal.com/mottoes/seclorumvirgil.html vind je een antwoord die al heel wat 'normaler' is, dan de 'veronderstellingen' die hierboven geuit worden.
Maar ik ga graag een stapje verder, omdat ik een beetje thuis ben in de symboliek van de Bijbel, Heilige Qor'aan en scheppingsverhalen.
Zowel de Egyptenaren als de keizers genoten en nog steeds bepaalde koningshuizen genoten een soort 'geheime opleiding', zodat bijv. alchemistische kennis (zie mijn webpagina http://www.logocom.be/alchemie.htm), zodat de kennis van Vergilius VOORAL gekend was door de Illuminati, net zoals in de loges van de magistraten ik veel mensen ontmoet die mij begrijpen als ik over Vergilius begin (wat jammer genoeg NIET het geval is mijn meeste Facebookconnecties).
Beide groepen hebben dus meer kennis dan de modale burger over de dichter van voor Christus. Maar er is geen omgekeerd verband dat in 1772 de Illuminati de nieuwe wereldorde (waarvan sprake dus in Georgica VOOR Christus, begrijp mij goed!) via het dollarbriefje 'organiseerden'. Mensen zijn niet zo intelligent dat ze zelf een nieuwe wereldorde kunnen 'plannen/organiseren', zodat nagenoeg elke complottheorie bij mij al snel door de mand valt wegens onkunde en wetenschappelijke onmogelijkheid.
Maar de aangehaalde logica is dus wel leuk.
Ik raad IEDEREEN aan de komende jaren eens Vergilius te durven lezen, en je zult zeker een illuminatum (=verlichte geest) worden qua kennisverrijking. Zeker de zilveren medailles hier.
We mogen technologisch dan wel de indruk hebben dat we 'slimmer' zijn, maar veel gestorven mensen voor mij, Karel Dillen bijvoorbeeld, wisten veel meer dan ikzelf, die nochtans ook al wat opleidingen achter de kiezen heeft, maar net daarom liever nederig blijf, dan 'alwetend'.
Reden dus: Beveiliging op veel lagen met universele symbolen die al honderden generaties meegaan.