Heb mijn ontslag gekregen. Heb 4 maanden uitwerktijd maar ben van mijn werk ontheven. Ben nu door mijn rug gegaan, moet ik me ziek melden?

Ontslagen wegens inkrimping en vervallen van functie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zolang je officieel nog in dienst bent (ook al werk je niet) moet je je WEL ziekmelden (kan belangrijk zijn als je later evt ziek uit dienst gaat, je kunt dan een ziektewetuikering aanvragen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongeacht in welke omstandigheid u zit, het zij werkende, vakantie, geschorst of ontheven van functie of zelfs als werkzoekende dient u zich ten alle tijde ziek te melden.
Bij het laatste natuurlijk bij uw uitkerende instantie, de overigen bij uw werkgever.
Ook al lijkt het soms zinloos, maar dergelijke zaken kunnen belangrijk worden met het zoeken of integreren in een andere functie, al of niet binnen het zelfde bedrijf.
Zeker als u rugklachten arbeidsgerelateerd blijken te zijn.