Hoeveel dagen heeft iemand om geld terug te stoneren?

Ik heb ing als bank en wil wat via marktplaats verkopen maar degene wil het verzonden hebben.
Na hoeveel dagen kan je niet meer je geld terug vragen?
Zodat ik zekerheid heb dat ik niet opgelicht wordt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
gewoon: nul
storneren is hier helemaal niet aan de orde
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga niet verzenden naar het buitenland of in zee met (slecht)engels mailende mensen die jou direct het volledige bedrag willen betalen plus verzendkosten, vaak zijn dit oplichters!

Antwoorden (3)

De storneringstermijn is 56 kalenderdagen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt overgemaakt geld niet zelf storneren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies! Anders kun je wel kappen met marktplaatsen!
Als het geld gewoon is overgemaakt, kan dat niet zomaar gestorneerd worden. Dat kan alleen bij automatische incasso's.

Wel zijn er genoeg verhalen over Marktplaatsoplichters die geld overmaken vanuit het buitenland. Dat blijkt dan na een tijdje via een ongedekte cheque gedaan te zijn, waarna de bank het geld weer van je rekening haalt. Geld weg, verkochte artikel weg.
bamibal
11 jaar geleden
Als er "gewoon" met een overschrijving wordt betaald door degene die moest betalen, kan die betaling niet ongedaan gemaakt worden.

Terugvorderen kan alleen bij (de meeste) automatische incassi. Maar als particulier kun je geen bedrag incasseren bij iemand anders, daarvoor heb je een incassocontract nodig met een bank.
Computoon