Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel dagen heeft iemand om geld terug te stoneren?

Ik heb ing als bank en wil wat via marktplaats verkopen maar degene wil het verzonden hebben.
Na hoeveel dagen kan je niet meer je geld terug vragen?
Zodat ik zekerheid heb dat ik niet opgelicht wordt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
gewoon: nul
storneren is hier helemaal niet aan de orde
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga niet verzenden naar het buitenland of in zee met (slecht)engels mailende mensen die jou direct het volledige bedrag willen betalen plus verzendkosten, vaak zijn dit oplichters!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De storneringstermijn is 56 kalenderdagen.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt overgemaakt geld niet zelf storneren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies! Anders kun je wel kappen met marktplaatsen!
Als het geld gewoon is overgemaakt, kan dat niet zomaar gestorneerd worden. Dat kan alleen bij automatische incasso's.

Wel zijn er genoeg verhalen over Marktplaatsoplichters die geld overmaken vanuit het buitenland. Dat blijkt dan na een tijdje via een ongedekte cheque gedaan te zijn, waarna de bank het geld weer van je rekening haalt. Geld weg, verkochte artikel weg.
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
Als er "gewoon" met een overschrijving wordt betaald door degene die moest betalen, kan die betaling niet ongedaan gemaakt worden.

Terugvorderen kan alleen bij (de meeste) automatische incassi. Maar als particulier kun je geen bedrag incasseren bij iemand anders, daarvoor heb je een incassocontract nodig met een bank.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding