Hoe moet ik geld overmaken via een overschrijving? (zie uitleg)

ik heb een product op ebay gewonnen met bieden. nu moest ik een bepaalt bedrag betalen voor dit product, via ´overschrijven´.
ik heb abn amro online bankieren, en hier heb ik links in het menu op ´geld overmaken´ geklikt. de persoon die het geld zou moeten ontvangen, heeft dit na 2 dagen nog steeds niet binnen, dus ik ben bang dat er iets mis is gegaan.
Ik zag vandaag, als je op ´betalen´ klikt, dat je kunt kiezen voor ´overboeking´. Had ik deze moeten aanklikken misschien?
En kan ik mijn vorige betaling nog terugdraaien, zodat ik zeker weet dat ik niet dubbel betaal? Want dat geld is al van mijn rekening afgeschreven, maar niet binnengekomen bij de ontvanger.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als het van uw rekening is dan is het overgemaakt.
Best eens controleren of u wel het juiste rekening nummer opgegeven hebt van uw verkoper.
Hou er wel rekening mee dat er een feestdag tussen zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een feestdag? Welke feestdag zit er dan tussen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15 Augustus. Ik ken natuurlijk de datum van overschrijving niet maar u spreekt vandaag van 2 dagen geleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoezo is 15 augustus een feestdag dan? Dat is even een nieuwsgierige vraag dan. Ik weet namelijk alleen de christelijke feestdagen (die landelijk voor iedereen gelden), is dit dan een feestdag voor een kleine gemeenschap?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg Christelijk zal u dan wel niet zijn want 15 Augustus is Onze Lieve Vrouw Hemelvaart (Ascension) en in bepaalde streken van BE ook nog moederdag maar zeker voor iedereen een verlofdag.
Wilt u dat een kleine gemeenschap noemen, mij goed. PS is uw betaling al terecht ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik stelde een vraag of het een feestdag voor een kleine gemeenschap is, zei niet dat dit zo was. Het is in ieder geval geen nationale feestdag, vandaar dat ik het niet ken, want inderdaad verder ben ik niet christelijk. Dat 15 augustus een Belgie een verlofdag is, dat kan. In nederland is dit in ieder geval geen verlof dag en ook geen (nationale) feestdag, ik denk daarom dat de bank wel gewoon een overschrijving gedaan zal hebben op 15 augustus. Overigens ben ik slechts een reageerder en niet de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ mefloortje.
No offence, ben zelf ook al lang niet meer gelovig.
Wel jammer voor jullie dat het geen vrije dag is ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik had denk ik inderdaad even geduld moeten hebben. het is nu overgeschreven;p
en wow, wat een enorm gesprek hier haha!

Andere antwoorden (1)

Als je geld overmaakt naar een buitenlandse rekening moet je er rekening mee houden dat het zelfs wel 7 dagen kan duren. Dit is ook zo wanneer je geld over maakt naar je paypal rekening, aangezien dit geld eerst naar amerika moet. Verder moet je altijd goed het rekeningnummer controleren, en de naam van de ontvanger.

Overboeken en overschrijven is volgens mij hetzelfde, maar als je dat zeker wilt weten moet je even contact opnemen met je bank. Over het algemeen kun je eens gedane betalingen volgens mij niet terugdraaien, hooguit met een heel proces bij je bank.

Ik zou nog even afwachten dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bank draait dit niet terug ook niet met een proces. Je bent zelf verantwoordelijk voor je overboeking.