Hoe moet ik geld overmaken via een overschrijving? (zie uitleg)

ik heb een product op ebay gewonnen met bieden. nu moest ik een bepaalt bedrag betalen voor dit product, via ´overschrijven´.
ik heb abn amro online bankieren, en hier heb ik links in het menu op ´geld overmaken´ geklikt. de persoon die het geld zou moeten ontvangen, heeft dit na 2 dagen nog steeds niet binnen, dus ik ben bang dat er iets mis is gegaan.
Ik zag vandaag, als je op ´betalen´ klikt, dat je kunt kiezen voor ´overboeking´. Had ik deze moeten aanklikken misschien?
En kan ik mijn vorige betaling nog terugdraaien, zodat ik zeker weet dat ik niet dubbel betaal? Want dat geld is al van mijn rekening afgeschreven, maar niet binnengekomen bij de ontvanger.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als het van uw rekening is dan is het overgemaakt. Best eens controleren of u wel het juiste rekening nummer opgegeven hebt van uw verkoper. Hou er wel rekening mee dat er een feestdag tussen zit.

Als je geld overmaakt naar een buitenlandse rekening moet je er rekening mee houden dat het zelfs wel 7 dagen kan duren. Dit is ook zo wanneer je geld over maakt naar je paypal rekening, aangezien dit geld eerst naar amerika moet. Verder moet je altijd goed het rekeningnummer controleren, en de naam van de ontvanger. Overboeken en overschrijven is volgens mij hetzelfde, maar als je dat zeker wilt weten moet je even contact opnemen met je bank. Over het algemeen kun je eens gedane betalingen volgens mij niet terugdraaien, hooguit met een heel proces bij je bank. Ik zou nog even afwachten dus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100