Hoe zelf een pers maken?

Weet iemand een manier om zelf een pers te maken, om bijv. gras, hooi of stro te persen?
Het hoeven geen grote balen te zijn.
Verder niet zo veel eisen.

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 2 dagen:
is er ook een manier om het automatisch te laten persen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (1)

Ja dat weet ik, je neemt een grote ijzeren plaat ongeveel 2x1 meter. Die deel je met krasnaald en lineaal in 4 delen. (dus 3 strepen) dan vouw je daar een holle doos van. Je hebt nu een doos van 0,5 x 1 meter. Dan maak je 1 zijde dicht met een scharnierende plaat van 0,5x0,5m, dan maak je een plaat van 0,45x 0,45 en daar bestig je een ijzeren staaf aan van 5 cm dik, dit is de pers. Als je dan de doos op de kant van de scharnierende deur zet, gooi je aan de bovenkant hooi daar in en stamp je aan met de pers. Als het vol geperst is leg je de doos neer. Klapt de deur open en dan duw je met de pers de baal hooi eruit. Spanbandje erom en klaar is de baal.