De kosten van een bankgarantie

Garantiebeheer doet de bankgarantie stellen tegen een kostprijs vanaf 200 EUR. Deze prijs geldt tot een waarborgsom groot 30.000 EUR. Naar mate de 10% van de koopsom (de waarborgsom) hoger wordt zullen de kosten van de bankgarantie ook hoger worden. De kosten van de bankgarantie zijn vrij van het betalen van assurantiebelasting en BTW. Het is dus altijd een netto prijs.

De bankgarantie heeft geen relatie met de benodigde hypotheek maar wel met de levering van de onroerende zaak. De bankgarantie wordt door Garantiebeheer gesteld voor de aankoop van: bestaande bouw, nieuwbouw, bouwgrond en executie veilingen.

Bankgaranties worden door Garantiebeheer gesteld tot een waarborgsom groot 200.000 EUR.
Nieuwbouw

Het doen stellen van een bankgarantie voor een nieuwbouw kan zowel voor de aankoop van de bouwgrond (cq bouwperceel) als een afbouwgarantie (aanneemsom/termijnen) worden gesteld. Ook in combinatie van de nieuwbouw gezamelijk, dus aankoop grond en de aanneem-overeenkomst in één contract.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is afhankelijk van oa de bank. Ons koste het €75