Wordt je gekort op je iaow uikering als je pensioen ingaat?

Toegevoegd na 22 uur:
ik bedoel als je pensioen eerder ingaat dan dat je je aow leeftijd bereikt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Amadea
7 jaar geleden
Als je niet meer hoeft te werken omdat je gepensioneerd bent is er geen reden meer om een uitkering wegens werkeloosheid te ontvangen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij is dat niet wat jasonke54 bedoelt. Een pensioen is iets waarvoor je gespaard hebt, en als je pensioen wordt uitgekeerd wil dat niet meteen zeggen dat je 'gepensioneerd' (= AOW-gerechtigd) bent.
Aangezien een pensioen wel een inkomen is, zal je wel gekort worden op je IAOW-uitkering. De inkomsten worden netto verrekend. Bron: http://www.internetwerkt.nl/forum/topic/13660-ioaw-en-pensioen/

Antwoorden (1)

Als je met pensioen de AOW bedoelt:

De IOAW stopt als de AOW start.

Toegevoegd na 23 uur:
Een pensioen (anders dan AOW) wordt volgens bepaalde regels gekort op de IOAW.