Als er jarenlang geen gebruik meer wordt gemaakt van afgegeven goedkeuringen voor automatische afschrijvingen, zijn die dan inmiddels vervallen?

Ik vroeg mij af of ik terzake wellicht een beetje nalatig ben geweest.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wellicht had ik ze veel eerder moeten intrekken!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, die vervallen niet automatisch. Als jij ooit een bedrijf toestemming hebt gegeven om automatisch te incasseren en je bestelt jarenlang niets meer bij dat bedrijf en plotseling weer wel, dan mag men nog steeds die incassomachtiging gebruiken. Althans, als het een doorlopende machtiging is en geen eenmalige.

Uiteraard kun je een machtiging ook intrekken. Bijv. door de bekende papieren 'rode kaart' naar dat bedrijf te sturen. (En niet naar de bank, zoals sommigen ten onrechte denken.)
Computoon