mondelinge werk kontrakt is dat geldig?

zou werken voor een vast kontrakt en ze hebben mij gefeliciteerd op het werk en op eens gaat het niet door mag dat zo maar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Alle mondelinge afspraken tussen mensen die bevoegd zijn volgens de wet afspraken te maken (geen kinderen, mensen die onder curatele staan, etc) zijn rechtsgeldig.

Echter is het zeer moeilijk te bewijzen indien afspraken niet op papier of band staan.

Advies is dus alles zwart-op-wit te laten zetten.
11 jaar geleden
Een mondelinge afspraak is geldig. Advies: zoek contact met je rechtsbijstandverzekeraar en/of vakbond.
Wat altijd in dit soort zaken wel lastig is, is dat als je er ruzie over krijgt de werkverhoudingen verstoord zijn, en dat kan je nog verder van huis brengen. Maar het antwoord op je vraag is ja.