hoeveel procent moet je aan werkgeverslasten optellen bij een salaris van €4000 + alle extras als vakantiedagen en -geld etc?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.1K
ronron1212
11 jaar geleden
heb je het over een netto salaris?

Antwoorden (1)

De werkgeverslasten zijn de optelsom van de premies voor de werknemersverzekeringen en de vergoeding voor de inkomensafhankelijke bijdrage voor de zorgverzekeringswet. Dat is ergens tussen de 15% en 20% van het salaris.

Vakantiedagen behoren niet 'extra' tot de werkgeverslasten in die zin. Iedere fulltime werknemer heeft recht op minimaal 20 vakantiedagen en tijdens de vakantie wordt het overeengekomen loon 'gewoon' doorbetaald.

De vakantietoeslag is wettelijk (minimaal) 8% van het overeengekomen salaris.

Pensioen behoort ook niet tot wat bedoeld wordt met 'werkgeverslasten' maar het is gebruikelijk dat werkgever en werknemer er beiden aan meebetalen en het kost een hoop geld. Hoogte is onder meer afhankelijk van de regelng en het 'pensioengevend salaris'.
Computoon