Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Rare vraag maar kan ik voor mijn dochter een subsidie aanvragen om naar priveschool te gaan?

Ik heb redenen zonder al te diep op in te gaan, wil ik mijn dochter naar priveschool sturen alleen die zijn erg duur. Kan ik een subsidie aanvragen?-zo ja hoe? Mag ook naar mijn mailen voor vragen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee dat kan niet, gewone scholen zijn al gesubsidieerd door de overheid. Juist privescholen zijn dat niet en dan kun je dat niet links- of rechtsom wel subsidiëren.

Ik weet niet wat je reden is maar misschien zijn er andere manieren om je doel te bereiken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Particulier (prive) onderwijs is onderwijs dat niet door de overheid wordt bekostigd:

De overheid verstrekt geen financiële middelen aan particuliere scholen. Hierdoor zijn de instellingen volledig afhankelijk van de bijdragen van derden, waaronder de ingeschreven leerlingen. De bijdrage die de (ouders van) leerlingen moeten leveren, is daarom meestal hoger dan de bijdrage op niet-particuliere scholen. De hoogte van de bijdrage kan verschillen per particuliere onderwijsinstelling.

Er is dus absoluut geen sprake van subsidie of een bijdrage van overheidsinstellingen.
Integendeel: De eigen bijdrage is een stuk hoger dan bij gewoon onderwijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, een internationale school valt ook onder particuliere (prive) scholen.
Dus ook hiervoor is geen subsidie, maar wordt er juist een hogere bijdrage van de ouders gevraagd.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding