Rare vraag maar kan ik voor mijn dochter een subsidie aanvragen om naar priveschool te gaan?

Ik heb redenen zonder al te diep op in te gaan, wil ik mijn dochter naar priveschool sturen alleen die zijn erg duur. Kan ik een subsidie aanvragen?-zo ja hoe? Mag ook naar mijn mailen voor vragen

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee dat kan niet, gewone scholen zijn al gesubsidieerd door de overheid. Juist privescholen zijn dat niet en dan kun je dat niet links- of rechtsom wel subsidiëren. Ik weet niet wat je reden is maar misschien zijn er andere manieren om je doel te bereiken?

Particulier (prive) onderwijs is onderwijs dat niet door de overheid wordt bekostigd: De overheid verstrekt geen financiële middelen aan particuliere scholen. Hierdoor zijn de instellingen volledig afhankelijk van de bijdragen van derden, waaronder de ingeschreven leerlingen. De bijdrage die de (ouders van) leerlingen moeten leveren, is daarom meestal hoger dan de bijdrage op niet-particuliere scholen. De hoogte van de bijdrage kan verschillen per particuliere onderwijsinstelling. Er is dus absoluut geen sprake van subsidie of een bijdrage van overheidsinstellingen. Integendeel: De eigen bijdrage is een stuk hoger dan bij gewoon onderwijs.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100