schuldsanering

kan je nadat je klaar met met de drie jaar schuldsanering, opnieuw een lening afsluiten, geeft de krediet verstrekker je die dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Nee, waarschijnlijk niet. Je staat immers nog steeds bij BKR geregistreerd. Je hebt verschillende codes en als je in de sch.uldsanering hebt gezeten, is dit een vrij zware codering.
Deze registratie blijft nog 5 jaar zichtbaar, dus gedurende deze periode zul je waarschijnlijk nergens een lening kunnen krijgen. Eigenlijk maar goed ook, anders beginnen de problemen weer van voor af aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee dan krijg je die niet.. en terecht ook trouwens..
Dat zou wat zijn zeg!!dan kun je weer in dezelfde shit terechtkomen als waar je uitkwam;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet zo verstandig om direct weer de oorzaak van je huidige problemen opnieuw te gaan opzoeken...

Maar als je werkelijk geen schulden meer hebt aan 't eind van de schuldsanering: dan wordt er in een register gekeken of je in 't verleden wanbetaler was. Afhankelijk van hoe goed gemotiveerd je nieuwe lening dan is, bestaat er een kans dat ze 't wel goedkeuren. Geluk hebben dus. Maar veel beter is: _niet_ lenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is dan de bedoeling dat je dan geleerd heb van je verleden en je niet weer in de nesten werkt. De volgende zegt men dan: "bekijk het maar", als je je weer in de problemen werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, nadat je BKR registratie na 5 jaar is vervallen. Verder ligt het er ook een beetje aan waarom je in de schuldsanering terecht bent gekomen. Ben je bijvooreeld iemand die veel op afbetaling heeft gekocht en was je een notoire wanbetaler dan is de kans klein, maar als je bijvoorbeeld in de sanering terecht kwam doordat je je hypotheek niet meer kon betalen en heb je er zelf alles aan gedaan om problemen niet erger te laten worden, heb je kans dat je wel (eerder) mag lenen. (weet ik uit ervaring.)

MAAR, ik hoop wel dat je ervan geleerd hebt en wel 10x nadenkt voor je uberhaupt weer gaat lenen. |Zoals je zelf waarschijnlijk weet krijg je die sanering maar 1x in je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze vragen of het na 3 jaar kan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja en zoals ik zeg; ......heb je kans dat je wel (eerder) mag lenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na 3 jaar schuldsanering, dus de schulden zijn nét afgelost, lijkt mij niet mogelijk en zeker niet wenselijk
Ik mag hopen van niet zeg, je komt om wat voor reden dan ook diep in de schulden, zoekt hulp om er weer uit te komen.
Je doet je best, maar ook schuldeisers komen jou tegemoed, soms met kwijtschelding van bv een rest bedrag en dan ga je zodra je klaar bent weer lenen.
Weet je wat de beste manier van lenen is...... SPAREN