Hoe maak je het duidelijk tegenover klanten dat er niets van de prijs af kan?

Kort en krachtig,

Mensen die willen afdingen enz,

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door simpelweg te kunnen verantwoorden waarom de prijs is wat die is. Qua ,kwaliteit garantie, service etc. Als je exact hetzelfde produkt ook ergens anders kan kopen met dezelfde of betere garantie, dan wordt het al moeilijk. Dat je een hoge huur etc hebt van een zaak of klein inkoopt of geen mediamarktachtige winkel bent, heeft de klant geen boodschap aan, om je een idee te geven...

Een bordje bij de deur zetten in verschillende talen dat afdingen niet mogelijk is.

Ligt aan het product, je kan wellicht afronden. als het om een prijs gaat die overal gelijk is, heb je een sterk punt met je after sale. Als je dat goed voor elkaar hebt komen klanten weer of ze sturen er meer...

"ik kan helaas hierin niks voor u betekenen"

Maak er een geintje van. Een vriend van me in tuinmeubelen gebruikt altijd de grap 'zeg maar hoeveel korting u wilt, 50%? 60%? 80%? 90%?, dan zoek ik de bijbehorende prijslijst erbij' En dan zie je ze denken....vervolgens leg je zakelijk uit dat de prijs niet lager kan en deze nodig hebt om de service en garantie te leveren die een klant ook graag wil. En kan er wel iets van de prijs, probeer dan iets van een bijbehorend product te geven. De klant ziet de verkoopwaarde als korting terwijl het jou 'slechts' de inkoopwaarde kost.

Ik kreeg een keer als antwoord: Hoeveel wilt u er? Vanaf 20 kan ik korting geven...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100