Hoe maak je het duidelijk tegenover klanten dat er niets van de prijs af kan?

Kort en krachtig,

Mensen die willen afdingen enz,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je prijzen verhogen en vervolgens dus wel iets van de prijs halen.

Het beste antwoord

Door simpelweg te kunnen verantwoorden waarom de prijs is wat die is. Qua ,kwaliteit garantie, service etc. Als je exact hetzelfde produkt ook ergens anders kan kopen met dezelfde of betere garantie, dan wordt het al moeilijk.
Dat je een hoge huur etc hebt van een zaak of klein inkoopt of geen mediamarktachtige winkel bent, heeft de klant geen boodschap aan, om je een idee te geven...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet kort en krachtig.
paulus811
11 jaar geleden
Nee en niet consequent ook. Je begint met te zeggen dat je 'simpelweg kunt verantwoorden waarom de prijs zo is' om even verder in het antwoord te vertellen dat 'de klant geen boodschap heeft aan jouw huur of het feit dat je klein inkoopt'. Wat is het nou?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom staat er dus achter" om je een idee te geven"
Ik ga niet citeren wat je oet zeggen als ik niet weet om welke branche of product het gaat, of het een internetzaak is of een markt oid. Dus voor jullie commentaar gaan blaten zou ik eerst goed lezen wat ik schrijf.

Andere antwoorden (5)

Een bordje bij de deur zetten in verschillende talen dat afdingen niet mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Dan zal je wel volle zalen trekken denk ik. Stel je nou zelf eens voor dat je een winkel binnenstapt waar dit boven de voordeur hangt....... Wat doe je dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het voordeel is dan dat je ook dat afdingen niet in hoeft te gaan paulus, er zijn veel mensen die dat vervelend vinden en/of denken dat ze dat toch niet kunnen.
paulus811
11 jaar geleden
Afdingen is niet verplicht hoor. Iemand die dat niet wil of kan, doet het toch gewoon niet? Daar moeten ze toch niet met een bordje op gewezen worden? Het hangt van de branche af of het gebruikelijk is, in restaurants zie ik het nooit iemand doen. Bij een autodealer doet iedereen het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL, mijn moeder zelfs een keer bij de opticien bij het kopen van een bril. Ik zou er nóóit aan gedacht hebben in die situatie, maar zij had er net een TV-programma over gezien en wilde het eens proberen.. werkte nog ook :-P
Ligt aan het product, je kan wellicht afronden. als het om een prijs gaat die overal gelijk is, heb je een sterk punt met je after sale. Als je dat goed voor elkaar hebt komen klanten weer of ze sturen er meer...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"ik kan helaas hierin niks voor u betekenen"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Dat is niet een fijne zin die je als klant wilt horen en nodigt zeker niet uit tot kopen.
Maak er een geintje van. Een vriend van me in tuinmeubelen gebruikt altijd de grap 'zeg maar hoeveel korting u wilt, 50%? 60%? 80%? 90%?, dan zoek ik de bijbehorende prijslijst erbij'

En dan zie je ze denken....vervolgens leg je zakelijk uit dat de prijs niet lager kan en deze nodig hebt om de service en garantie te leveren die een klant ook graag wil.

En kan er wel iets van de prijs, probeer dan iets van een bijbehorend product te geven. De klant ziet de verkoopwaarde als korting terwijl het jou 'slechts' de inkoopwaarde kost.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk!
Ik kreeg een keer als antwoord: Hoeveel wilt u er? Vanaf 20 kan ik korting geven...