Kost het je geld als je als je een paar uur rood staat?

Als je bijv. per vandaag een groot bedrag betaald, en ook die dag het geld vanaf de spaarrekening wordt gestort op deze rekening, maar dat er wel een aantal uur tussen zit, zodat je een paar uur rood staat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Meestal is rente berekening over het saldo per 24uur er wordt wel een vast tijdstip genomen. Dat is per bank/ type rekening verschillend. Informeer bij je bank, die mensen zitten er niet voor niets..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rente wordt per dag gerekend (de zogenaamde valutadatum, de datum waarop de verrichting of transactie plaatsvindt). Als beide transacties op dezelfde dag plaatsvinden dan maakt het niet uit. Er wordt dus geen rente gerekend over een paar uur rood staan. Dat zou wel gebeuren als er bijvoorbeeld vlak voor middernacht betaald zou worden en vlak na middernacht gestort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je kan soms zelfs in de problemen komen omdat je meer rood staat dan is toegestaan.