Hoe kan het dat Nivea douchecrème met diamantpoeder verkoopt voor een paar euro per flacon?

De meest kenmerkende eigenschappen van diamant zijn toch o.a. dat het schittert en absurd duur is?
(Dus laten we het door het doucheputje spoelen)

Hoe is het dan mogelijk dat ze er zo weinig voor vragen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe verzin je het?
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De douchecrème of de vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de vraag...

Het beste antwoord

Hoi! Let wel, hier wordt een nieuwe techniek gebruikt: Nano! Dit zijn ongelooflijk kleine deeltjes, nog veel minder als milimeters! De onderzoeksresutaten zijn tot op heden nog vrij onduidelijk wat betreft eventuele schadelijkheid van deze nanodeeltjes op lange termijn!!! De toevoeging van "diamant" berust dus op een bepaalde hoeveelheid toegevoegde Nanodeeltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Diamantpoeder op zich is waardeloos, qua waarde dan! Alleen geslepen diamanten hebben hoge waarde... Bij het slijpen blijft waardeloos poeder over.... vandaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben even naar de website van Nivea gegaan, en zo te zien hebben ze een leuke naam voor deze crème bedacht met het woord 'diamant' erin, maar diamant zit er niet in. Waarom zouden ze ook?
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je wel gekeken bij het goede product?
Op de verpakking van de douchecrème staat toch echt dat er diamantpoeder in zit...
Een ruwe diamant is eigenlijk niks waard. Hij krijgt zijn waarde doordat hij geslepen wordt en door de hoeveelheid onzuiverheden in de diamant. Hoe zuiverder de diamant hoe duurder hij is. Het stof dat bij het slijpen van diamanten vrijkomt is waardeloos. Maar volgens mij is het ook een fabeltje dat er in deze douchecreme diamantpoeder zit want waarom zou je dat erin stoppen? Het schuur hooguit je tere velletje kapot en dat kan niet de bedoeling zijn. Waarschijnlijk zit er in de creme iets dat een glinstering op je huis achterlaat maar dat is geen diamantpoeder maar iets anders. Het klinkt wel leuk natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er geen diamanten in verwerkt zijn. Zo heb je ook diamontgloss lipstick, je zou per jaar hierdoor minstens een paar gram diamanten binnen krijgen hierdoor hi hi.

Krijgt ieder sterretje een diamanten glans :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diamant poeder is een rest product, soort afval zeg maar.
Beetje vergelijkbaar met houtkrullen waar ze caviabak vulsel van maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diamantpoeder wordt ook per karaat (0,2 gram) verkocht. Het wordt door de industrie in bijvoorbeeld slijpschijven verwerkt. De prijs per karaat ligt natuurlijk veel lager dan een geslepen edelsteen. Dit slijpsel is nog wel te duur om
als afval weg te gooien!
Je zou het mogelijk wel kunnen gebruiken als luxe bodembedekking voor je parkiet... ;0)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil niet weten hoe zijn pootjes er dan uit gaan zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, geen diamantpoeder in de caviabak....houtkrullen.
Ik geef je weer een thumbs up voor je mooie profielfoto ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank u!
En ik bedoelde de pootjes van de parkiet...