Wat betekend de afkorting inc en wat houdt het in? Wanneer mag je het gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
38.6K

Antwoorden (6)

Dit staat achter Amerikaanse firmanamen (incorporated). Het is hetzelfde als bij ons een naamloze vennootschap.

Toegevoegd na 13 minuten:
Zie bron voor betekenis naamloze vennootschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat staat voor Incorporated", en is de engelse term voor een Naamloze Vennootschap. Meerdere bedrijven zijn dan gefuseerd tot 1 bedrijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een naamloze vennootschap (nv) is een vennootschap waarvan het kapitaal is verdeeld in aandelen. Deze aandelen zijn overdraagbaar en staan niet op naam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow ok, dan ben ik abuis.
Inc. staat voor Incorporated. In met name de VS gebruiken ze deze term. Het begint met de start van het bedrijf, de incorporation. Als alles is goedgekeurd dan zijn ze incorporated.
Hier in Nederland hebben wij daar de BV en NV voor.
Bedrijven met de status incorporated zijn voor de wet dan aansprakelijk geworden/te houden net als een persoon aansprakelijk is/gehouden kan worden. In Nederland noemen we dat rechtspersoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
INC Increment (computer) [Engels]

Inc. Incorporated [Engels] Amerikaanse versie van N.V.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals hierboven al een paar keer is gezegd staat de afkorting inc. voor incorporated (de Engelse/Amerikaanse versie van NV).
Je mag die afkorting pas gebruiken als je geregistreerd staat als inc. bij de Chamber of Commerce in een land waar een inc. opgericht kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de ict heeft het de volgende betekenis: een volgende stap in de applicatie ontwikkeling. Het zg incrementeel ontwikkelen zie ref. site

Inc staat dus ook voor "increment"=verhoging