Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

De omzet met kerst kan ik niet vinden, maar het volgende is ook interessant:

Dagelijks brengen we zo’n 17 miljoen poststukken in Nederland rond bij zo'n 7,4 miljoen huishoudens en bedrijven. In 2004 hebben wij ongeveer 5,3 miljard poststukken gecollecteerd, gesorteerd en gedistribueerd. De drukste dagen van het jaar zijn rond Kerstmis en Oud en Nieuw. In die dagen verwerken we circa 40 miljoen poststukken per dag. In totaal worden rond Kerst en Oud en Nieuw zo’n 200 miljoen poststukken (vooral kaartjes) verstuurd. 94% van de verstuurde post is zakelijk. Slechts 6% is particuliere post, zoals briefkaarten, brieven of andere post.

Toegevoegd na 35 seconden:
Omzet per jaar is trouwens 3,9 miljard euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In totaal worden rond Kerst en Oud en Nieuw zo’n 200 miljoen poststukken (vooral kaartjes) verstuurd

200.000.000 x 0,34 euro per kerstzegel = 68.000.000 euro omzet.

Toegevoegd na 11 minuten:
Zoals TimB in een reactie zei is dit een schatting, ik ga ervan uit op elk poststuk een 'decemberzegel' zit. De TNT Post heeft geen informatie over kerstomzet.

De gegevens komen uit 2004. De prijs van de zegel is wel aangepast aan de huidige prijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik de cijfers zo lees is het genoeg omzet om een goede bonus van te geven....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Alleen is het de rest van het jaar huilen met de pet op (of af).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding