Ik heb geld overgemaakt naar mijn vaste tegenrekening, terwijl die opgeheven is. Wat gebeurt er nu met dat geld?

Vroeger had ik één rekening bij de Rabobank, die nu opgeheven is. Ik zit nu bij de ASN bank en heb twee rekeningen; een gewone rekening en een spaarrekening.

Ik wilde via internetbankieren geld overmaken van mijn spaarrekening naar mijn gewone rekening, maar heb het geld per ongeluk naar mijn vaste tegenrekening overgemaakt, welke mijn opgeheven rekening bij de rabobank is. Wat gebeurt er nu met dat geld? Ik ben bang dat ik het kwijt ben.

Ik heb geen digipas gebruikt, dat hoeft niet bij de ASN bank als je geld overmaakt naar je eigen rekening of vaste tegenrekening.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (3)

Dat geld wordt terug gestort op je rekening met de melding tegenrekening bestaat niet.
ronron1212
11 jaar geleden
Als het goed is, en je hebt dat rekeningnummer niet meer, dan word het terug gestuurd naar welk rekeningnummer je het heb gestuurd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je de rekening al langer dan één jaar geleden is opgeheven bestaat de kans dat het rekeningnummer wordt gebruikt door iemand anders. Je hebt immers ook een overstapperiode van één jaar gehad. In dit geval kan het dus zo zijn dat je oude rekeningnummer nu wordt gebruikt door iemand anders en dat deze persoon jouw betaling krijgt gestort op zijn rekening. In dat geval zul je het beste even contact op kunnen nemen met je bank om te zien of het bedrag kan worden teruggevorderd.

Indien het nummer nog niet was uitgegeven, het dus nog in onbruik is, zul je het geld teruggestort krijgen op je rekening met het bericht dat je opdracht niet kon worden uitgevoerd omdat het rekeningnummer niet bestaat.