kan je beveiliger worden met een tattoo op je hand ?

want ik heb namelijk een tattoo op mn hand, hij is niet echt groot ofzo maar mn vraag was dus of het wel mogelijk is want heb morgen een sollicitatie gesprek.
en zo niet hoe kan je het verstoppen ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou handschoenen aan kunnen doen, maar als je die baan wil zou ik niet meteen al liegen dat je geen tatoeage hebt ofzo, daar maak je geen goede indruk mee.
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat voor soort tatoeage is het? En hoe groot?
bamibal
11 jaar geleden
Gewoon een pleister erop lijkt me het handigst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hebt ook van die handschoenen zonder vingers wie weet helpt dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt wrs af van werkgever. Informeer bij het opleidingsinstituut waar je je opleiding gaat volgen. Ikzelf denk dat er flink verschil zit in wat er verwacht wordt in kringen waar europarlementariers beveiligd moeten worden of de beveiliging van een horeca-establishment. Tegenwoordig zijn tattoo's, piercings, oorplugs en oortunnels (die stretchers van meer dan 2 cm) steeds meer en meer geaccepteerd in de horeca. Informeer even bij (diverse) opleidingsinstituten.
Denk dat strafblad met (te) agressief verleden er meer toe doet.
Bedekken zou ik absoluut niet doen, je zou bijvoorbeeld wel een net pak met overhemd op sollicitatie kunnen dragen en dan specifiek een overhemd kiezen dat net iets te lang van mouw is, waardoor het je manchette bij je pols je hand iets meer bedekt als normaal.
Een grote nette (stijlvol merk) manchette-knoop erbij om de aandacht te verleggen.
Niet gaan knoeien met make-up (als je visagiste bent) dat geeft af op alles wat je aanraakt.
(boordje van je mouw, je pak, de paperassen in je hand, het witte kopje waar je je koffioe / thee uit drinkt) Eventueel in overleg met opleidingsinstituur laserverwijdering zou ook optie zijn, maar zou ik pas doen als alle opleidingen waar je het navraagt jou vertellen dat het absoluut een must is. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is een tekst en er staat op : music is my life met een kleine G sleutel erop
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en trouwens iedereen bedankt voor de reacties ik stel het zeer op prijs van jullie !!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
music is my life.. I love that! (niet verwijderen! iets op jouw frequency zoeken :) )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt toch af van hoe je jezelf presenteert. Als je er bij loopt als Sjonnie Flodder breng je een heel andere boodschap over dan wanneer je meer conservatieve uitstraling hebt. Wanneer je verder goed verzorgd bent en helder ABN spreekt zou een (niet al te opzichtige) tatoeage niet snel een breekpunt moeten zijn. Ik zou me zelfs afvragen of het wel verstandig is om te werken voor iemand die in zo’n geval alleen naar een vooroordeel kan kijken. Er zijn zoveel mensen met tatoeages en zolang het geen opzichtige of dubieuze ontwerpen zijn (een hakenkruis op je hand is een goede manier om werkloos te blijven) zal het bij de meeste bedrijven maar een kleine rol spelen. Volgend mij zijn eigenlijk alleen de meest conservatieve bedrijven daar echt gevoelig voor (zoals banken en bepaalde restaurants en hotels) en dan nog vaak slechts in een beperkt aantal functies waarbij mensen veel contact hebben met een conservatieve klantenkring (en naar mijn mening is het zelfs in die gevallen nog grotendeels onterecht maar dat is een andere discussie lijkt me). Maar zelfs daar heb je uitzonderingen… zo is er een Belgische advocaat die graag een hanenkam laat staan… We komen er wel een keer als samenleving. Ik zou het belangrijker vinden dat een beveiliger zelfverzekerd overkomt, goed, helder en duidelijk ABN spreekt en kalm kan blijven (een beveiliger die kwaad wordt is naar mijn mening niet geschikt voor het werk) en in staat is om conflicten met woorden op te lossen. En dan praat je al over een veel te kleine groep mensen. Een enkele niet opzichtige tatoeage op de hand mag dan toch echt geen verschil maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet achter kijken,bent gewoon jezelf

Antwoorden (9)

Je hebt bij feestwinkels huidskleur schmink. Die zijn dikker en meer dekkend dan foundation. Laat bij je sollicitatie je tatoeage zien, maar zeg erbij dat je hem eventueel wilt verbergen (met schmink dus) voor/tijdens je werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hartstikke bedank ,, alleen zie je dan een dikke vlek op je hand ? :P want ben namelijk een jongen en zou lullig zijn als ze denken dat ik foundation op mijn hand heb gezet haha . maar toch aardig dat je hebt geantwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen goede oplossing, er zit inderdaad een dikke laag en je ziet de overgang naar de rest van je hand, je andere hand en je arm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je ziet geen dikke vlek als je het goed uitsmeert en de goede kleur neemt. Een kennis van mij gebruikte dit soms zelfs als foundation, omdat ze een wijnvlek heeft. Je zag er niks van..
Jij hebt daar eens voor gekozen, of dat een goede keus was of niet moet nog blijken maar verstoppen of verbergen is dus geen oplossing. Een laag schmink op je hand lijkt me niet lekker werken en is ook zichtbaar (wat doe je met de overgang naar je arm, en je andere hand).

Gewoon beveiliger op een kantoor voor in de avonduren zal weinig problemen opleveren maar beveiliger overdag bij een prestigieus advocatenkantoor wellicht wel?

Je moet hem dus weg laten halen als je daarmee niet wordt aangenomen of een andere baan zoeken.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zeg dus NIET dat je hem nu weg moet halen, maar dat moet je doen als je niet wordt aangenomen of je zoekt naar een plek waar je wel wordt aangenomen.

Ik ben geen voorstander van verbergen of verstoppen. Ze nemen je maar zoals je bent of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij kan zeker beveiliger worden met een tattoo, en jij hoeft geen zorgen te maken bij sollicitatie. Er zijn veel beveiligers met veel meer en grotere tatoeages. Het is wel zo, dat tijdens het oefenen van beroep, die moet niet zichtbaar zijn. En daar zijn ook oplossingen voor. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en wat bedoel je precies met oefenen van beroep ? k denk wel dat ik weet wat je bedoeld maar vraag het toch voor zekerheid hahaha.
want wat ik morgen namelijk ga doen is solliciteren voor een school waar ik dan de richting heb gekozen voor beveiliging , het is nog geen baan ofzo het is meer een school bedoel je dat met oefenen van beroep ?
btw bedankt voor je reactie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel dat tijdens je werk(als je gaat werken en of stage lopen), tatoeages moeten verborgen worden, niet zichtbaar dus. Ook mag je tijdens je werk geen piercing of ketting dragen. Want dan heb je een voorbeeld functie en dat is in strijd met regels en voorschriften.
Ja hoor dat kan makkelijk, heb dit vaker gezien.
Ook tijdens het proces van Breivik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat de meeste werkgevers in de beveiliging verlangen dat je je tatoeage onzichtbaar maakt.

Het ligt ook aan het object waar je geplaatst wordt,wordt je ergens bij een receptie bij een kantoor geplaatst dan wordt er van je verwachte dat er geen tatoeage zichtbaar is.
Werk je als beveiliger in de haven,dan doen ze er niet moeilijk over.

De werkgever zal aan je vragen of je bereid bent om je tatoeage te bedekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me wel.
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe de werkgever er mee omgaat maar over het algemeen mag het wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons in het bedrijf hebben we collega's genoeg met tattoo's. Ga er niet om liegen. Als ze er problemen mee hebben zeggen ze dat wel. Begin er niet over, laat dat aan hen over. Als ze er niets over zeggen, is er niets aan de hand. Zeggen ze er wel wat over geef dan aan of je wel of niet bereid bent er iets aan te doen.

Toegevoegd na 55 seconden:
Voor het geval dat het niet duidelijk was, ik ben beveiliger ;-)
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
+1
Niet te paniekerig over een tattoe doen inderdaad.
Als beveiligers die niet mogen kom je personeel te kort tegenwoordig ;-)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
nou ja...krijg ik 2 minnen :-( waarom? Omdat ik zeg dat je er niet om moet liegen? Dat zou een lekkere start zijn..."welkom oh liegende beveiliger, welkom in ons bedrijf."
Kristal
11 jaar geleden
vind ik ook onterecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach HeerVoldemor,je hebt net als ik een geheime minnaar[es] hier op GV. ;-)))))))))))))
Van mij een +
Ligt er aan wat voor een tattoo en hoe het beleid van het bedrijf omtrent dergelijke tattoo's is.
Bij diverse overheidsdiensten mogen dergelijke zichtbare tattoo's geen religieuze en/of racistische betekenissen hebben.
Schminken is een mogelijke oplossing, maar wat nu als je tijdens regen je dienst moet uitoefenen.......
Eventueel stel je je bereidwillig voor om de tattoo te laten verwijderen.

Succes alvast voor morgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan tijdens het gesprek vragen of er kleding/uiterlijk kenmerken die de baas liever niet wil zien. Als tijdens het gesprek naar voren komt dat de baas dat niet wil, ga dan eerlijk zeggen of de tattoo wel volgens de baas gepast.
Er zijn genoeg bedrijven in de branche die dat wel accepteren.