Kan ik geld per post sturen naar een bankrekening van iemand als ik wel het rekening nummer heb, maar niet weet van welke bank dit is?

Ik moet een betaling doen van €800,- maar ik ben heel slecht in geld apart houden. Nu pin ik elke maand een bedrag, en dit ligt in mijn kluisje.

Ik weet dat ik via de post het geld op mijn eigen rekening kan laten storten. Maar kan dit ook direct naar de rekening van de andere persoon?

Ik heb wel het rekeningnummer, van die persoon, maar ik weet niet van welke bank dit is (daar zou ik wel achter kunnen komen).

Toegevoegd na 4 uur:
Contant geld opsturen per post en op je eigen rekening storten, kan gewoon en is veilig :-)

Heb ik eerder gedaan. Je moet een speciale sealbag kopen, en het verzekerd versturen, kost ongeveer €20,- en de bank betaald die kosten terug, ter compensatie van het verwijderen van stortmachines in bank kantoren.

Als het geld zoek raakt, is post NL of de bank, weet niet wie van de 2, verantwoordelijk, niet de verzender.

Maar ik vroeg me dus af, of het ook naar de rekening van een ander kon.

11 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had je niet elke maand dat deel rechtstreeks kunnen overmaken naar die persoon?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nee, dat gaat helaas niet, omdat het voor een reservering is van een ruimte, heb ik gevraagd of dat kon, maar ze willen het in 1 keer voor begin oktober :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wonderlijk vind ik het wel:
Een jong mens (heer voldemor is een vrouw van 28) met zoveel contact geld.
Ik heb nooit contant geld.
Alles gaat toch via internetbankieren?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb normaal ook geen cash hoor Momopoyolo, alleen nu wel. Omdat ik het gewoon op maak als het op mijn rekening staat, ik kan gewoon niet met geld om gaan dat weet ik van mezelf. Daarom heb ik steeds wat bedragen gepind, en dat houd ik apart totdat ik het bedrag bij elkaar heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou een (tweede) spaarrekening open, al dat gehannes met contant geld gaat een keer verkeerd, of er wordt ingebroken of het wordt van je gejat over straat. Er zijn andere methodes Heer!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
De eerste inbreker die bij mij binnenkomt wens ik heel erg veel succes, en zelfs als hem dat al lukt, dan nog zal hij het niet vinden ;-) Maar ja een tweede spaarrekening zou wel een optie kunnen zijn, daar had ik nog niet aan gedacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dan krijg je er nog een pietsie rente op en het overmaken is stukken makkelijker en dan nog: onderweg met dat heen en weer vervoer kun je toch wel gezakkenrolt worden?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
ja...dat dan weer wel, maar het zou wel moeilijk worden. Thuis in de auto, met auto naar pinautomaat, auto parkeren voor de automaat, pinnen, auto weer in, naar huis, auto uit, huis in ;-) Maar je hebt wel gelijk hoor.

Het beste antwoord

je kunt met het (contante)geld naar je eigen bank gaan en het direct overmaken hiervoor hoef je alleen naam en rekeningnummer te weten van waar het heen moet.

maar via post naar iemand anders zn rekening denk ik niet dat dat kan ik heb er nooit eerder van gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zou wel kunnen, maar is niet verstandig. Geld per post kan namelijk makkelijk ergens tijdens de rit "kwijt" raken.
Ga gewoon naar jouw eigen bank en vertel dat je geld wil overmaken, ze zullen je vast helpen met uitzoeken bij welke bank het rekeningnummer van de ontvanger hoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kortste weg is storten op je eigen rekening en dan overmaken naar de bankrekening. Daarbij hoef je niet te weten welke bank het is; de naam van de ontvanger is voldoende. Storten is uit de tijd, duurt lang en geeft een heleboel rompslomp en ook extra kosten. Je krijgt een soort ontvangstbewijs en als ze geverifieerd hebben dat naam en rekeningnummer kloppen storten ze het geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik maak regelmatig geld over, naar een familie in Turkije, die geen bankrekening hebben. Dat doe ik bij de GWK ( station ). Ik geef het geld , krijg een code en die code bel ik dan door naar die familie. Met die code kan de familie het geld halen . Je moet dan wel hun gegevens hebben. Zijn naam en de plaats waar die persoon woont. Het geld gaat dan naar dichtbij zijnde bank, van die persoon. Informeer maar even bij GWK..!!