Moet je een bedrag in de eerste of de laatste invulvelden van een formulier zetten?

Ik moet een declaratieformulier invullen en er staan 8 invulvelden voor de cijfers en voor de laatste twee staat een komma. Moet ik het drie-cijferige bedrag voor de komma's zetten of in de meeste linkse invulvelden. En de vakjes die ik niet gebruik moet ik die doorkruisen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Voor de komma's en niets doorkruisen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is gebruikelijk om bedragen rechts uit te lijnen, zodat de komma bij alle bedragen netjes onder elkaar staan. Zo zijn de bedragen ook makkelijker op te tellen. De lege vakjes doorstrepen is niet nodig bij een declaratieformulier.
bamibal
11 jaar geleden
Van rechts naar links werken. Achter de komma, de centen. Meteen voor de komma de hele euro's.
De lege vakjes staan dus altijd helemaal links.
Voorbeeld (de streepjes zijn de vakjes):

182, 30

De eerste drie vakjes moet je dan leeg laten.