Ik wil tickets die ik besteld heb voor een belgisch festival betalen. Nu zijn er drie nummers: een rekening-, swift- en een IBAN nr. Welke invullen?

Nu kom ik erachter het IBAN nr. niet past in het vakje bij telebankieren. Weet iemand wat ik in moet vullen?

Toegevoegd na 3 minuten:
En het IBAN en normale rekeningnummer zijn hetzelfde, alleen heeft het IBAN er BE voor staan... Dat zal iemand die er verstand van heeft vast wel weten, maar ik denk ik zeg t even.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat jij een rekening hebt bij een Nederlandse bank.

In dat geval moet je geen gewone overschrijving doen, maar kiezen voor een buitenland-overschrijving. Als je dat doet, verschijnen er andere invulvakjes.

Het IBAN kun je nu gewoon invullen in het vakje waar IBAN bij staat.

Verder moet je de BIC invullen. Normaal gesproken is de SWIFT-code gelijk aan de BIC.
Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank!

Andere antwoorden (1)

Society for Worldwide Interbank Financial + SWIFT code
Bank Identifier Codes = BIC code en gelijk aan SWIFT.
International Bank Account Number = IBAN code.
Swift is het internationaal agentschap welke de codes toekent zodat er een geen 2 gelijke BIC codes kunnen zijn om vergissingen uit te sluiten.
SWIFT code en BIC code zijn identiek.

Het IBAN bestaat uit :
1.landcode bestaande uit twee letters volgens ISO 3166-1,
2.controlegetal bestaande uit twee cijfers volgens ISO 7064,
3.rekeningidentificatie alfanumerieke persoonlijke gegevens van uw rekening toegekend door uw bank, dit is het oude rekeningnummer.
Voor Belgie is dit niet enkel BE maar ook nog 2 cijfers.