Wat is de goedkoopste manier om vreemde valuta aan te kopen?

Binnenkort ga ik naar Kroatie. Ik kan bij mijn bank Kuna's kopen, in Kroatie uit de muur trekken of euro's inwisselen bij een wisselkantoor.
Ze schijnen daar soms euro's aan te nemen, maar dat is tegen de koers die de verkoper hanteert.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik heb eens gehoord dat ze graag euro's aannemen en tegen een gunstige keurs willen verhandelen.
Iemand vertelde me dat ze euro's opnam om vervolgens te verhandelen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zou even checken of je er kunt pinnen. Vaak is dat het goedkoopste ( ligt aan je bank natuurlijk) En zo blijf je niet met een overschot aan lokaal geld zitten als je weer naar huis gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik kom soms in landen waar ik dan ook beter euro's kan meenemen dan dat ik dollars omwissel... Maar vooralsnog is pinnen het gemakkelijkste en tot nu toe t goedkoopst geweest. Wat je ook nog kunt doen is even de ambassade of consulaat bellen. Of de ANWB. Die kunnen je ongetwijfeld het beste advies geven van de situatie nu. Stel dat de banken staken. Dan weten zij dat eerder dan iemand hier op deze site denk ik :)
Ik zou er gewoon gaan pinnen, heb ik vorig jaar ook gedaan. Maar in de toeristische gebieden kun je ook heel goed met de Euro betalen. Fijne vakantie!