Waarom duurt het zo lang eer ik mijn belasting teruggave terug krijg? Is er een reden dat de belastingdienst er zo lang over doet?

Ik heb begin februari mijn belasting aangifte gedaan,ruim voor 1 april dus. Ik weet dat als je voor 1 april aangifte doet je voor 1 juli bericht krijgt. Het is nu 15 juni en heb nog niets gehoord of ontvangen. Waarom doet de belastingdienst hier zo lang over?
Ik ben niet de enige,met iedereen waarover ik hierover praat heeft tot nu toe nog niets van de belastingdienst gehoord of terug gekregen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel dat jij nog minimaal 10.000 geld moest terug betalen en 5000 mensen waar je nog geld van krijgt, dan regel je dat toch ook niet in 1 dag? Het is nog geen 1 juli. Mocht het er dan nog niet opstaan, dan zou ik eens aan de bel gaan trekken. Ondertussen zou ik me niet heel erg druk maken. (er waren in totaa minimaall 2,6 miljoen aangiften binnen die gecontroleerd moesten worden en verwerkt. DVandaar dat het wat langer duurt :)) Toegevoegd na 58 seconden: Stel dat jij nog minimaal 10.000 MENSEN geld moest

Bronnen:
http://www.nu.nl/geldzaken/2761234/inmidde...

Omdat je nog niet aan de beurt geweest bent. Er komen 7,6 miljoen aangiftes binnen, waarvan de meeste net voor de deadline van 1 april. Die moeten allemaal binnen 3 maanden behandeld worden. Ook al is er een hoop geautomatiseerd, de Belastingdienst kan alleen maar intern controle houden als de aangiftes gefaseerd behandeld worden. Dat betekent dat je waarschijnlijk in de laatste 'tranche' zit en dat je binnen nu en twee weken bericht krijgt. Overigens om je gerust te stellen, een bekende kreeg pas gisteren zijn voorlopige aangifte 2010 binnen. Ze zijn dus nog niet klaar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100