Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik zonder problemen overstappen van een ABN-AMRO studentenrekening naar een ING studentenrekening?

Ik heb een reguliere ING rekening en een ABN-AMRO studentenrekening. Mijn studiefinanciering wordt gestort op mijn studentenrekening. Nu wil ik overstappen naar een ING studentenrekening en van mijn huidige ABN rekening een reguliere ABN rekening maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
920

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

ja dat kan, al zul je wel een ander rekeningnummer en een priverekening bij de ABN krijgen, de banken hebben een overstapregeling, zodat er een jaar lang, stortingen direkt doorgeboekt worden naar jouw nieuwe rekening. Je kunt je studiefinanciering dus naar je ING over laten zetten. Je mag geen studentenrekening hebben als daar geen studiefinanciering op gestort wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan waarschijnlijk wel, maar of het nou verstandig is... Het standaardpakket van ING is namelijk goedkoper dan het standaardpakket van ABN AMRO (15 euro per jaar tegenover 33 euro per jaar). Als er verder geen andere voordelen aan verbonden zijn, maar je toch met je ING rekening de dagelijkse bankzaken wil doen, dan zou ik gewoon een automatische overschrijving instellen op de dag dat je studiefinanciering komt.

(overigens lijkt het me niet dat je rekeningnummers wijzigen bij het switchen van het pakket, zoals het bovenstaande antwoord suggereert).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan.

Je kan met een normale ING rekening een studentenrekening maken, dit gebeurt wanneer je je stufi hierop laat storten. Hierdoor betaal je geen kosten meer aan de ING. Wanneer je op je ABN geen stufi meer ontvangt zal dit automatisch een gewone rekening worden. Hiervoor zal je dan wel moeten betalen. Hiermee behou je gewoon je huidige rekeningnummers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding