Hoe heet het blauwe kaartje van de zorgverzekeraar waar je in het buitenland gratis naar de dokter kan?

ik ga binnenkort op uitwisseling naar Spanje en dus is er tegen ons verteld dat ik een speciaal pasje mee moet nemen voor als er wat gebeurd tijdens de uitwisseling bijvoorbeeld als ik daar mijn arm breek dat ik dan meteen gratis behandeld kan worden... Ik heb wel zo'n groene kaart van VGZ die met die appels maar op school hadden ze over een blauwe...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

European Health Insurance Card (EHIC)
http://www.ecc-netitalia.it/inglese/FAQs/medical_assistance.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is een European Health Insurance Card (EHIC).

Toegevoegd na 55 seconden:
Zie de link voor meer info.

Dit pasje kun je gratis aanvragen bij je zorgverzekeraar, het is inderdaad een blauw pasje, en het is een jaar geldig.

Toegevoegd na 2 minuten:
De EHIC is niet overal geldig, maar wel in Europa:

U kunt de pas gebruiken wanneer u tijdelijk verblijft in één van de lidstaten van de Europese Unie. Dit zijn: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Zweden, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Hongarije, Tsjechië, Slowakije, Slovenië, Malta en het Griekse deel van Cyprus, Roemenië en Bulgarije. Daarnaast is de Europese verzekeringspas ook geldig in Australië, IJsland, Liechtenstein, Macedonië, Noorwegen of Zwitserland.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op seconden...