Hoe komt het dat ik mijn pakketje nog niet binnen heb?

Hallo, ik heb vorige week zaterdag een bestelling geplaatst op een webshop voor 2e hands games. Het geld is afgeschreven van mijn rekening en ik kreeg een bevestiging mail dat mijn geld is ontvangen en het pakketje verzonden is. Het wordt geleverd met TNT dus dat zou betekenen dat ik hem dinsdag al in huis zou moeten hebben. Kan ik in dit geval het beste telefonisch contact opnemen of nog maar een dagje wachten? En stel je voor dat het pakketje kwijt is geraakt, krijg ik mijn geld nog terug?
Alvast bedankt ;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat je pakket verstuurd is met PostNL. Dan krijg je normaal een code waarmee je je pakket kunt volgen op internet ('Track and trace'). Als het bedrijf in Nederland gevestigd is dan hoeft het verzendproces zeker geen week te duren, denk eerder aan 1 of 2 dagen. Heb je die code niet en heb je het pakket nu nog steeds niet, neem dan nu contact op met de klantenservice van de webshop, zou ik zeggen. Als het pakket verloren is geraakt terwijl het onder de verantwoordelijkheid van PostNL viel, kan dat bedrijf een claim indienen bij hen. Waar het fout is gegaan, is door PostNL relatief gemakkelijk zichtbaar te krijgen, want elk expeditiebedrijf werk tegenwoordig met stickers waarop codes staan, die op ieder 'overslagpunt' worden gescand. Als die 'pakketlevensloop' stopt voordat jij het pakket hebt ontvangen, is er wat aan de hand. De webshop kan besluiten de zending opnieuw 'af te sturen'.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100