Is het mogelijk je geld terug te krijgen?

Ik had dus iets besteld van geen echte site (fraude). Dus m'n geld ben ik kwijt... Ik had via ideal betaald en nu vraag ik me af of het mogelijk is je geld terug te krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt hoogstens aangifte doen, en het melden bij de Consumentenbond (als het een Nederlandse site betreft). Maar je geld ben je waarschijnlijk kwijt, hoe spijtig ook. De wijze les: Koop nooit zomaar iets via een onbetrouwbare site (kijk bijvoorbeeld altijd via Google of er wat over de site wordt geschreven, het beste is om de echt bekende websites te gebruiken, en het liefst ook Nederlands).

Als het naar een nederlands banknummer is gegaan is er altijd nog een mogelijkheid om aangifte te doen bij de politie en het fraudemanagement van deze bank. Als je niets doet gebeurd er sowieso niets. Op de website staat een nederlands telefoonnummer heb je deze al gebeld? Toegevoegd na 1 dag: Je kunt ook nog via thuiswinkel.org een klacht indienen als jij je bestelling niet krijgt https://www.thuiswinkel.org/klacht

Als je rechtsbijstand hebt kan je deze ook een civiele zaak laten starten. Zij komen immers hun deal niet na. Ik zie dat ze een Nederlands vast nummer hebben dus dat moet te traceren zijn.

In ieder geval aangifte doen. Als de bank waarvan je het geld hebt overgemaakt hetzelfde is als de bank van de ontvanger dan kan je langs je bank gaan met je aangifte. Dus bijvoorbeeld van ING naar ING, of Rabobank naar Rabobank. Het staat niet vast dat ze je helpen maar proberen kan altijd. Zo ben ik opgelicht via marktplaats.nl, Helaas kon de bank niets doen omdat het van een ING naar een ABN-Amro nummer is gegaan. Succes. Hopelijk kan er nog iets gedaan worden. En zoek naar een site waar je alle informatie kwijt kan, zodat iemand die eerst via google zoekt door jouw reactie en informatie ziet dat hij/zij geen zaken moet doen via die site.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100